Avokádókrémes tészta ebédre

Vegán ebédben gondolkodtam a távmunka napomon, s szempont volt, hogy nagyon gyorsan elkészüljek vele, mert sok volt a teendő. Nem sok minden volt a hűtőben, de 2 db érett avokádót rejtett a tartalma. Előzőleg egy általam követett Intagram profilon láttam egy avokádómártással készült tészta receptet, s gondoltam jobb lehetőség nem is adódhatna a kipróbálására.  Az avokádó óriási előnye, hogy rendkívül egészséges növényi zsírforrás. Tömegének 20-30%-a zsír. A szervezetnek napi szinten szüksége van zsír bevitelre, de azért nem javaslom, hogy minden nap ezt nyomjuk magunkba, ugyanis kalóriatartalma elég magas. Fogyasztása széppé varázsolja a bőrünket, segíti az ásványi anyagok és vitaminok felszívódását, serkenti az immunrendszer működését és jó hatással van az idegrendszerre is. Nem is kell nekem ennél több. Gluténmentes tészta szerencsére mindig van raktáron, így gyorsan kifőztem két adagot, a fridzsiderben lévő avokádó pedig kevés fűszer és lime hozzáadásával krémes verzióban gazdagította azt. Ez a világ legegyszerűbb, mindemellett hihetetlenül krémes és ízletes avokádó tésztája, imádni fogjátok. Főleg azt, hogy 15 perc alatt elkészül.

80E4DAD5_FB38_4088_AC27_A10D4A17E32B.jpeg

Hozzávalók:

  • 250 g gluténmentes fussili
  • 2 db érett avokádó
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • frissen őrölt bors
  • cayenne-i bors (vagy chili ízlés szerint)
  • friss bazsalikom
  • friss rozmaring
  • lime lé

Elkészítés:

    1. Kifőzöm a tésztát a zacskón látható utasításoknak megfelelően, ami nem több 9-10 percnél.
    2. Közben elkészítem az avokádó krémet, ami semmiben nem különbözik attól, mintha egy krémes quacamole-nak állnék neki.
    3. Fogom a félbevágott avokádókat, és egy kanál segítségével kivájom a húsukat. Egy tálba kanalazom, és villával pépesítem. Hozzáadom a fűszereket, ízlés szerinti lime levével ízesítve, és amint a tészta kifőtt, azonnal megforgatom benne.
    4. Két avokádó felhasználásával pont két adagnyi ebédem lett.
    5. Tipp: Grillezhettek hozzá oregánós koktélparadicsomot, vagy kukoricát, a krémhez adhattok fokhagymát, és ha még lágyabbra szeretnétek, akár használhattok az elkészítés során turmixgépet is. Itt már csak az ízléseteken múlik mivel és hogyan kombináljátok.

F062C8C2_7973_483C_AFAE_D6C95EA2511A.jpeg