Fekete-erdő zabkása

 ae57d101-65a8-44f2-bd2c-ed2aa96455a4.jpeg

Igyekszem egyre többször egészséges alternatívákat keresni a csoki-függőségem étkezéseimbe építésére. Általában, ha nagyon nassolni támadna kedvem, bekapok egy kocka cukormentes Wawel étcsoki kockát, de ha szükségem van már a nap elején egy kis plusz löketre, akkor a kásákra pakolva is előszeretettel fogyasztom. Most azonban nem álltam meg egy kockánál, konkrétan egy egész 30 g-os csokiszeletet beletoltam a kásaalapba. Készítettem hozzá egy forró meggyes ragut, és pluszban blansírozott, pirított mandulával is megszórtam.

Hozzávalók (2 főre):

  • 1/2 bögre gluténmentes zabkása
  • 1,5 bögre mandulatej
  • 1/2 bögre sűrű kókusztej
  • 1⁄2 vaníliarúd kikapart magjai
  • 30 g cukormentes Wawel étcsokoládé
  • 1/2 bögre fagyasztott meggy
  • méz/vagy juharszirup/vagy agave

Elkészítés:

➵  A mandulatejet a fél vanília rúddal és a kikapart magokkal felforralom.

➵  Ha felforrt, közepesre veszem a hőfokot, kiveszem a vanília hüvelyt, és belszórom a zabot. Sózom.

➵  Addig főzöm, míg krémes, sűrű állagúvá nem válik, belekeverem a kókusztejet, a csokit, melegítem még pár percig, amíg elolvad, majd tálkákba szedem.

➵  Tálaláskor forró meggyragut öntök rá, amihez fél bögre fagyasztott meggyet kevés éedsítővel összeforralok.

Jó étvágyat!

Remélem, hogy tetszett a recept! Mondd el a véleményedet alul kommentben vagy oszd meg Facebookon,  vagy Instagramon Ripiszke oldalán!

e491bf4c-9756-4af2-8b7b-57ab3db72228.jpeg