Tökfagylalt

 aaf293c7-0e29-405d-936a-fd377e4f88b0.jpegA sütőtök van még mindig porondon, és hiába is kérdezitek, nem még nem unom. Szerettem volna megmutatni, hogy a nagy általánosságban készített levesek, piték, és hagyományos sült tökös ételek mellett még akár hideg nassolnivalók is készülhetnek belőle, turmix, smoothie vagy akár jelen esetben fagylalt formájában. Ez megint egy klasszikus recept, mert sok mindennel turbózhattam volna, még, tehettem volna bele például kevéske tökmagolajat, fűszerezhető ennél sokkal intenzívebben, kerülhetne bele pluszban kókusztej, vagy akár krémesíthető még joghurttal is. Az alapokat azért szeretem megmutatni, mert a vállalkozóbb szellemű konyhabéli kollégák biztosan szeretnek kísérletezni, és úgy gondolom ezek a receptek mindig jók kezdésnek. Természetesen glutén- és tejmentes változatban.

Hozzávalók (2 adag):

Elkészítés:

  Előkészületként a banánokat felkarikázzuk, dobozoljuk, és egy éjszakára fagyasztóba tesszük.

➵  Az előző receptekben megosztottak szerint a feldarabolt tököt előzőleg megsütjük, 200 fokon, kb 40 perc alatt, majd a kikapart belsejét villával szétnyomkodva pürésítjük.

➵ Ezt a receptet kifejezetten akkor éri meg elkészíteni, ha előzőleg -más miatt - amúgy is tök sütést terveztünk.

➵ A fagyott banán karikákat egy turmix/ vagy aprító gépbe tesszük, és krémesre mixeljük.

➵  Hozzáadjuk a sült tökpürét, a juharszirupot, és fűszerezzük.

➵ Így mixeljük pulzálva még pár percig, míg egynemű, homogén krémet nem kapunk.

➵ Fagyasztóba tesszük egy éjszakára, néha ha van kedvünk átkeverjük, de én elhagytam ezt a lépést.

➵ Kiváló palacsinták, gofrik, sütemények mellé. Kimondottan passzol galettehez, sajttortához és browniehoz.

Remélem, hogy tetszett a recept! Mondd el a véleményedet alul kommentben vagy oszd meg Facebookon,  vagy Instagramon Ripiszke oldalán!

b84ec113-2388-4d9c-a9d4-efa451d4bbe3.jpeg