A főzés öröme egy kis rizstésztával

"Az egyszerű dolgok tesznek igazán boldoggá: a szeretet, a szex, az étel. Minden más - hatalom, befolyás, erő - csak arra jók, hogy elnyomják a valóban fontos dolgokat. Ameddig van mit enned és van hol aludnod, amíg megvannak az alapok, addig a boldogságot már nem olyan nehéz megtalálni. " Meryl Streep

Hát valahogy így vagyok ezzel én is.

Sok mindenre vágyunk, sok mindenért esdeklünk, de sokszor nem vesszük észre az igazán fontos dolgokat. A megannyi varázslatos történést magunk körül. Tudom én, tudom. Rohanó, fogyasztói társadalomban élünk. - jön a magyarázat. Ennél ugyan hosszabbra nyújtva, s minden oldalról jól körüljárva, mert mindig mindent nagyon meg tudunk magyarázni. Én is tagja vagyok. Rohanó napjaimban alig érem utol, s ha mégis egy pillanatnyi szuszhoz jutok, máris kitalálok valami baromságot, hogy éppen lefoglaljam magam. Aztán időről-időre néha kiborulok, és átgondolom, hogy is van most ez. Hogy sikerült megint ennyire szétforgácsolnom magam? Miért is nem csinálom azt, amit igazán szeretek? És akkor nekiállok, és főzök valami finomat. Mert kikapcsol, feltölt, és energiával lát el. Mert kibontakozhatok, és mert mindezt megoszthatom másokkal.

IMG_3797.jpg

Hozzávalók:

    • 1 zacskó rizstészta (szélesmetélt)
    • 1 doboz aprított tonhalkonzerv
    • fél üveg zöld olivabogyó
    • három-négy újhagyma
    • fél vöröshagyma
    • 3-4 levélnyi Lollo verde
    • 3-4 közepes paradicsom
    • 1 doboz rizstejszín
    • só, citromos bors, chili
    • nagy adag koriander

A rizstésztával kezdem, mert amennyi idő alatt megpuhul, épp elkészül a hozzá való ragu is. A rizstésztában azt szeretem, hogy mindössze forró vízre és 5 perc elteltére van szükségünk, ezután tálalhatjuk is. Tehát leöntöm a forróvízzel, lefedem az edényt és félreteszem. Szándékosan nem szerepel a hozzávalók listájában semmilyen zsiradék, mert olajos tonhalkonzervet választottam, s az ebben lévő mennyiség elegendő lesz. Egy wokba öntöm a tartalmát, s hozzáadom a felkockázott vörös-, és újhagymát. Megfuttatom egy picit, majd jöhet a darabolt paradicsom, olivabogyó, és a Lollo verde. Két-három perc elteltével felöntöm a rizstejszínnel, kevés vízzel hígítom. Fűszerezem ízlés szerint, és ha elzártam alatta a tűzhelyet, egy jó nagy adag friss koriandert tépek bele. Nem vágom, nem aprítom, szépen rusztikusan beleszaggatom a kész raguba. Az egész folyamat épp 5 percig tart, ezalatt a rizstészta is kellően puha állagot ölt, így leöntöm róla a forró vizet és melegen tálalom.