Citromos bazsalikomos hummusz

dscf2240_2.jpg

Reggelire, ebédre, vacsorára. Egy krémes humusz minden napszakban tökéletes választás. Ha éppen bagettre kenjük, spenóttal lágy tojással szombat reggel azért, ha pedig pitába töltjük falafellel, friss zöldségekkel, limemal ebédre vagy vacsorára, akkor meg azért. Igazi megmentő a mentes étkezők számára, ha a különböző kencék között válogathatunk. Szerencsére a legtöbb üzletlánc boltjainak polcain is fellelhető manapság, de őszinte leszek, kevés olyan márka van, amivel valóban elégedett vagyok, így ha tehetem magam készítem frissen, egészséges alapanyagokból a konyhában. Legutóbb láttam egy korianderes verziót Jamie egyik műsorában, és úgy gondoltam nekem is ki kell próbálnom egy zöld verziót. A koriandert bazsalikomra cseréltem, mert éppen ez volt itthon, de az arányokat betartva nyugodtan ajánlom mindkét verziót.

Hozzávalók 2-4 személyre:

  • 40 dkg csicseriborsó-konzerv
  • 2–3 teáskanál tahini (szezámpaszta)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál Himalája só
  • 3 evőkanál extraszűz olívaolaj
  • 2 evőkanál frissen facsart citromlé
  • 1 marék friss bazsalikomlevél
  • 1/2 marék friss petrezselyemzöld
  • a tálaláshoz:
  • 3 evőkanál extraszűz olívaolaj
  • bazsalikomlevél és/vagy petrezselyemzöld

Elkészítés:

  1. A csicseriborsót hideg vízzel leöblítjük, leszűrjük, aprítógépbe öntjük.
  2. Hozzáadjuk a tahinit, a zúzott fokhagymát, a sót, a citromlevet és az olívaolajat, és pulzálva mixelni kezdjük.
  3. Amikor már krémes, lágy állagú, hozzáadjuk a bazsalikomot és a petrezselymet, majd homogén állagúra mixeljük.
  4. Tálkába kanalazzuk, meglocsoljuk az olívaolajjal és ízlés szerint petrezselyemmel vagy bazsalikommal díszítjük.

Tipp: a tálaláshoz száraz serpenyőben piríthatunk néhány szem csicseriborsót is.

Remélem, hogy tetszett a recept! Mondd el a véleményedet alul kommentben vagy oszd meg Facebookon,  vagy Instagramon Ripiszke oldalán!

 

dscf2239_2.jpg