Reggeli karácsonyi kivitelben

Az ünnepek közeledtével lassan minden napomat átszövi a lelkes készülődés. Telis tele új ötletekkel és inspirációkkal bújom a jobbnál jobb lehetőségeket, miközben a reggeli étkezésekről majdnem meg is feledkeztem. Gyorsan hoztam is egy új receptet Nektek, csodás ünnepi kivitelben. Tegnap betértem a Kikbe, ahol számtalan jópofa karácsonyi dekorációval találtam szembe magam, és pénztárca kímélő üzemmódban ugyan, de párat azért a kosaramba csúsztattam. Nem szeretem az egyhangúságot, és évről évre igyekszem újdonságokat csempészni a lakásba. Szeretem, ha maga az otthon is békés, melodikus hangulatot áraszt ilyenkor, ami ezekkel a pár forintos apróságokkal könnyen kivitelezhető.

019F61C7_F1EF_4688_BCC8_0BBAF619857E.jpeg

Számomra ez a megnyugvás időszaka. Kislány korom óta rajongok a Karácsonyért. Szívet melengető boldogság járja át a lelkem, már akkor is, ha csak rá gondolok. Egészen csepp voltam még, de emlékképeimben a mai napig tisztán élnek azok a pillanatok, mikor nagymamámmal, szürkületben, szánkón csúszva (csak én, mert ugye ő húzott) végigjártuk a falu néhány szegletét és az ablakokon átszűrődő karácsonyfák fényei csillogásában gyönyörködtünk. Karácsonyi énekeket dúdoltunk halkan, és közben össze-összenéztünk, mosolyogtunk, nevetgéltünk. Egy teljesen más világ volt az akkori. Egy nyugodtabb, szebb világ, az én emlékeim szerint. Akkoriban az ünnep, még valóságos volt, minden giccstől mentes. Tiszta volt, és nemes. Még nem hatotta át a mai kor szennye. Decemberben hó hullott, és porcukormázzal vonta be a környéket. Az emberek nyitottabbak voltak, s egymáshoz sokkal közelebb. Lehet csak én szépítek. Sok idő eltelt. Mégis ezek azok a pillanatok, melyekhez merek, s szeretek visszanyúlni, melyeket bármikor előhúzhatok, s megszépíthetem vele a pillanatot.

877D9CC4_2F7F_4690_ACE4_2BB463CAC54C.jpeg

Hozzávalók (1 adag):

A rizspelyhet és a zabkorpát egy tálba kanalazom, és felöntöm a kókusztejjel. Hozzáadom a fűszerkeveréket, és pár perc alatt krémesre főzöm. Ha elkészült belereszelem egy fél narancs héját, majd karobport szórok rá. Alkalomhoz illően egy csillag alakú tálkában szervíroztam, és a szóráshoz egy hópelyhes sablont használtam.