Forró almakompòt kókuszjoghurttal és gránátalmàval

faa8a1fa-271d-44af-b334-39a9d915b1c7.jpeg

Új szerelem a kàsàk háza táján. Vagy a joghurtoként. Éppen mikor melyik. Nálam mindenképpen a reggelikhez kapcsolódik. Fahéjas, vaníliás, kókuszviràg cukros, 10 perces almakompòt,  a kedvenc legùjabb gyors receptem. Tökéletes kiegészítője egy hűvös, ködös őszi reggelnek. Na, de hol is vannak azok a ködös reggelek? Csak engem ért sokkhatásként tegnap, a hazaérkezéskori 20 fokos tavaszi meleg? Görögországban töltöttünk egy hetet ugyanis, magasan a hegyekben, és bár az utolsó két nap meleg, napos időjárással kecsegtetett, a megelőző napokban szinte percről perce változott az aktuális időjárás. Minden volt, a tejfehér ködtől a ragyogó napsütésen át, a szakadó esőig. Mondjuk a ködös rész vicces volt. Nem is ködnek mondanám, inkább úgy fogalmaznék, hogy beborította a területetet az aktuálisan hegyoldalról lecsúszó felhőtömeg. Így nem a ködben, hanem a felhőn nem láttam át, ami kétszer is azt eredményezte, hogy konkrétan eltévedtem az udvaron az egyik házból indulva a másik felé. Ott bolyongtam a totál sötét, áthatolhatatlan felhőzetben, és komolyan mondom szinte csak az orromig láttam. Normál esetben azért legalább 10-20 cm-re be lehet mérni a környezetet, de most, olyan volt, mintha vak sötétben kellene A-ból B-be jutnom. Nagyon élveztem, dacára, hogy azért egyszer-kétszer frászt is kaptam közben, mikor kilyukadtam éppen ott, ahol nem gondoltam, hogy megjelenhetek. Eszméletlen jó élmény volt. Na de térjünk vissza a kompótra.

76b8e342-f079-481b-9763-3fdfcf754ad6.jpeg

Mindössze két almát kell meghámozni, kis kockákra vágni, és fél bögre mandulatejjel, 1 tk fahéjjal, 1 tk vanília kivonattal, 1 tk kókuszviràg cukorral közepes hőfokon 10 percig főzni. A leve legalább felére kell, hogy sűrűsödjön, fényes mázat vonva az alma kockákra. Ha duplàzzàtok az adagot, akkor akár egész hétre van mit a kàsàkra pakolni, bár jelen esetben én kókuszos joghurttal ettem. A tetejére pedig pluszban gránátalma magokat és egy kevés kókuszreszeléket szórtam. Mivel eszegetés közben úgy éreztem hiányzik róla még egy kis plusz ropogós, így a képek elkészülte után hajdinapehellyel is megpakoltam, így lett igazán ízletes.

27a4fcb0-c473-4f28-8cd3-366abc477032.jpeg

Az őszi időszakban nem nehéz megunni az alma fogyasztást, így ha ide jutnátok éppen, úgy helyettesítsétek körtével, mangóval, datolya-, vagy hagyományos szilvával, kedv szerinti gyümölccsel. Az eredmény épp ugyanolyan tökéletes lesz.

b59eb7f7-15d1-4758-a340-28af7faa5219.jpeg