Vegán Nyuszitorta

Hová mész Te kisnyulacska?

Ingyom-bingyom táliber,

Tutáliber, máliber

Az erdőbe.

-hangzik a kedves kis gyerekmondóka első versszaka, amit szinte mindannyian kívülről fújunk. A Húsvét az egyik kedvenc ünnepemnek számított régen, pedig eleinte nehezen tudtam megemészteni, hogy miért csak a fiúk gyűjthetnek csokoládét, és zsebpénznek valót. A sütemények, és a sok napközbeni finomság, a kalács - sonka páros, és a töltött kaszinótojás azonban mindenért kárpótoltak. Felnőtt létem velejárójaként azonban valahogy elfeledtem ennek a hagyományőrző ünnepnek a szépségét, és egészen mostanáig eszembe sem jutott nagy feneket kerekíteni neki. Persze a hugomnak mindig készültem mindenféle Nyuszi által kertbe rejtett jóval, csokival, játékokkal, finomsággal, de csak azért, hogy mi magunk is belemerüljünk az ünnepbe, régóta nem tettem semmit. A blog, és általa az aktualitásokra való készülődés azonban picit mindent előrébb hoz, így az embernek bőven van ideje hangolódni, vagy ha éppen nincs is hangulat az ide készülő receptek mégiscsak előcsalogatják a rég megbúvó emlékeket. Rendeltem nemrég a Tschibo oldaláról egy spéci, félgömb alakú sütőformát, és úgy döntöttem rögvest kipróbálom. Pont kapóra jött, mert találtam egy nagyon aranyos kis nyuszit megformázó torta receptet, amit a magam ízlése és kedve szerint átalakítottam. Így lett belőle egy alapvetően vegán verzió, ennél fogva alapból tejtermék- és tojásmentes, nem de pláne még glutént sem tartalmaz, és non plus ultraként cukor sincs benne.

B7E8D789_7010_4DE7_91A6_A0B0394D6E31.jpeg

Hozzávalók:

Alap:

  • 25 dkg rizsliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 15 dkg növényi margarin
  • 10 dkg eritrit
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai
  • 2 tojás helyettesítésére:  1 teáskanál útifűmaghéj + 1/4 bögre víz = 1 tojás, ezt kell duplázni. Legalább 5 percig vízbe kell áztatni, míg magába szívja a vizet
  • 1,5 dl mandulatej
  • 1 banán villával pépesítve

Krém:

  • 50 dkg növényi túró (vagy laktózmentes, ha nem vegán készül)
  • 4 ek porrá őrölt eritrit
  • 2 dl kókusztejszín
  • 2 teáskanál vanília kivonat
  • 1 csomag zselatinfix

Díszítéshez:

  • kókuszreszelék
  • piros és zöld ételfesték (vagy spirulina-és céklapor, én ezeket használtam)
  • szív alakú pillecukor

 

Elkészítés:

  1. A lisztet a sütőporral tálban összekeverem. Egy másikban az eritritet a margarinnal habosra keverem, hozzáadom a vaníliát, az útifűmaghéj keveréket, a növényi tejet és a banánt is.
  2. A masszát a lisztes keverékhez adagolom, és elvegyítem.
  3. A tészta egy részét egy nagyobb, félgömb alakú sütőformába kanalazom, de ügyelek rá, hogy maradjon annyi, amennyi elegendő 3 db muffinhoz, az így kapott mennyiséget muffin formákba töltöm. Előmelegített sütőbe téve 180 fokon 25 percig sütöm, majd kiveszem és kicsit pihentetem. Míg a tészta hűl, összeállítom a krémet.
  4. Ehhez a tejszínt 2 evőkanál porrá őrölt eritrittel kemény habbá verek, és a zselatinfix hozzáadásával tovább keverem. A túróhoz hozzáadom a vanília kivonatot, 2 evőkanál porrá őrölt eritritet és a habot óvatosan beleforgatom.
  5. Ezután megformázom a nyuszi testét. A félgömb forma lesz a törzse, 2 muffin adja a tappancsokat, és egy másik a nyuszi farkát. A muffin testrészeket fogvájóval rögzítem.
  6. A lábak formázásához  pillecukrot használok a képeken láthatók szerint. Egy fél - fél habcukor funkcionál tulajdonképpen sarokként, ez még a krém alá kerül.
  7. Ha elkészült, egyenletesen elsimítom a krémet és elkezdem "életre kelteni" a nyuszimat.
  8. Azért, hogy a nyuszi kellően élethűvé váljon (joggal merülhet fel a kérdés, hogy mondjuk eleve hogy lehet élethű, ha rózsaszín, de 23:01 van, az éjszaka lassan a nyakamon, nem jutott jobb kifejezés eszembe),  a testét egy további réteggel borítom be, ami nem más, mint céklaporral színezett kókuszreszelék.
  9. Fogok egy zacskó kókuszreszeléket és a cékla- valamint spirulinaport két külön pohárban kevés vízzel elegyítem.
  10. A reszeléket egy zárható dobozba öntöm, rácsepegtetek pár csepp céklás elegyet, és összerázom. Ezt szórom a nyuszi testére.
  11. Azért, hogy a kép teljes legyen, a nyuszi süti dekorációjához füvet is kreálok, így egy kevés kókuszt a spirulinával színezek az előzőek szerint, majd körbeszórom vele a nyulacskát.
  12. Talpához szív alakú pillecukrot használok.
  13. Minimum fél órára hűtőbe teszem felszolgálás előtt, de ha egész éjszaka dermesztem sem lesz baja.
  14. Füleknek  rózsaszín papírból vágok formát, és tálalás előtt illesztem a helyükre, mert a krém hamar eláztatja azokat.
  15. Remélem Ti is olyan lelkesedéssel készítitek majd, mint én! Imádtam minden percét.