Vegán bundás kenyér

Imádom, imádtam, és imádni fogom, míg világ a világ. Gyerekkorunk meghatározó retro étele. Eddig még nem hallottam olyat, hogy valaki ne lelkesedne érte, de cáfoljatok, ha mégis van ilyen, kíváncsi vagyok a pro-kontráira.  Természetes módon tea dukál mellé, anno mindez úgy nézett ki, hogy miniatűr énem a bögrébe mártogatván áztatta a lében a zsírtól tocsogó szeleteket, de ha jól emlékszem az így transzformált teát már nem ittam meg, mert úszkáltak benne azok a kis égett darabok, melyek a szeletek széléről estek bele. Amióta  a tojás tiltólistás, a direkt fogyasztását kerülni igyekszem, bár néha-néha, hébe-hóba, havi egyszer megengedő vagyok magamhoz. Nagyon vágytam már egy ideje egy méla, lassú, hétvégi bundás kenyeres reggelire, de mindezidáig nem vettem rá magam, hogy a vegán verzióját kipróbáljam. Valahogy a liszt a liszttel elv elvette a kedvemet. A múlt héten azonban egy kedves ismerősöm felhívta a figyelmemet, hogy a blogra feltöltött mentás borsópüréhez milyen jól is illene, s a kedvéért gondoltam kipróbálom, mégis mi veszteni valóm lehet. Az eredmény még engem is meglepett. A.-nak készítettem mentes és hagyományos tojásos verziót is, kíváncsi voltam felismeri -e a különbséget. Sokáig ízlelgette a kétféle szeletet, míg végül ráismert a valódi, tojásos darabra. Innen nyilván nem kell tovább ecsetelnem mennyire hasonló is ez a különbözőség. Tényleg elhittem, hogy azt eszem, ami látványilag és ízében is pontosan megfelel az általam elvártaknak

e_4.jpeg

Hozzávalók:

    • 8 szelet gluténmentes kenyér szelet
    • 2,2 dl növényi tej
    • fél bögre csicseriborsóliszt (2,5 dl-s bögrével számolva)
    • só, bors, fűszerek ízlés szerint

Elkészítés:

  1. Fél bögre csicseriborsólisztet egy keverőtálba öntöm, és lassan adagolva a tejet, csomómentesre keverem.
  2. Sózom, borsozom, ízlés szerint fűszerezem, utóbb cayennel ízesítettem.
  3. Ügyeljünk rá, hogy ne legyen túl híg, folyósnak kell ugyan maradnia. Akkor látjuk, hogy megfelelő, ha egy kiskanalat kiemelünk belőle, és vékony rétegben fedje be.
  4. A kenyérszeleteket megmártogatjuk a masszában, majd serpenyőben hevített kókuszolajon sütjük ki, közepes lángon, többször megfordítva.
  5. Nagyon egyszerű, és rettentő finom, nagyon jól laktunk vele.