Tárkonyos avokádós burgonyafőzelék

Az ötlet úgy született, hogy maradt egy fel nem használt fél avokádóm a hűtőben, amire most bukkantam rá. Mivel a tárkonyos burgonyafőzelék ötlete már reggel megfogalmazódott bennem, csak az alapanyagok összeválogatása, és a tudatos felhasználás apropójaként került az avokádó bevetésre. És tudjátok mit? Aztaaaa. :) Nem is értem eddig miért nem jutott még soha eszembe?

Szóval nem volt kellő mennyiségű sűrítőanyagom itthon, s gondoltam ez a masszaszerű lepürésített avokádó majd jó szolgálatot tesz. De nem csak sűrítő szerepében szerepelt jól, hanem egy olyan ízlöketet adott a főzeléknek, amire nem is számítottam. Hállelúja! Innentől a mindent mindennel elvét vallom. :) A thai bazsalikom sem éppen megszokott ízesítője egy krumplifőzeléknek, de higgyétek el nem ront rajta. Enyhén citrusos aromája szerintem rendkívül jól passzol.

97C65DF2_1596_48B1_964C_5306E5825135.jpeg

Hozzávalók:

  • 2-3 ek kókuszzsír
  • 1 fej vöröshagyma, finomra aprítva
  • 1 ek pirospaprika
  • kb. 1 kg burgonya (bevallom nem méricskéltem)
  • fél tk só
  • 5 dl víz
  • 1 doboz szója tejföl (200g)
  • 1 ek tápióka keményítő
  • egy érett avokádó fele
  • 1 csokor petrezselyemzöld aprítva
  • 1 ek tárkony
  • 1 ek thai bazsalikom

Elkészítés:

  1. Első lépésként megtisztítom a burgonyát és tetszés szerinti méretű kockákra vágom. Minél kisebb, annál hamarabb elkészül, de nem vagyok az apró kockák híve, bevallom.
  2. A kókuszolajat felhevítem egy lábosban. Ráborítom a hagymát, sózom, üvegesre dinsztelem.
  3. Lehúzom a tűzről, egy evőkanál pirospaprikát szórok rá, elkeverem.
  4. Hozzáadom a burgonyát, felöntöm vízzel, sózom, borsozom, tárkonyt és thai bazsalikomot adok hozzá és fedő alatt forrástól számítva 20-22 percig főzöm. Az érett avokádót belekockázom egy edénybe, rámerek egy  merőkanálnyit a főzelékből és az egészet összeturmixolom, majd visszaöntöm.
  5. A szója tejfölt kikeverem a tápióka keményítővel és besűrítem vele a főzeléket. Keményítő használatakor fontos, hogy a főzeléket már nem forraljuk, csak melegítjük, forralás esetén ugyanis hatása csökken.
  6. Belekeverem a friss, aprított petrezselymet, és vegán grill kolbásszal tálalom.