Expressz pizza

 e_9.jpeg

Azt hiszem ez az ünnepi evés-ivás ezzel a mai pizzázással érte el a tetőfokát. Nem is értem, hogy jutott eszembe, mikor a tegnap esti vacsinak (avokádósaláta fetával) úgy örültem, mint majom a farkának. Napok óta nem ettem ugyanis nyers zöldsalátát, s frissessége az első falatot követően a mennyekbe repített. Imádtam minden villányi darabkáját. Aztán jött ez a pizza dolog, és bár a tészta sokkal könnyedebb, és sokkal egészségesebb bármely eddig próbált változatnál, még így is úgy éreztem magam, mint egy töltött kismalac. A.-nak ettől függetlenül nagyon ízlett, úgyhogy azt hiszem marad a recept, és bekerül a "jól sikerült, ezért mentem" kis füzetembe is. A tésztához egyébként Szafi Free Expressz lisztkeveréket használtam, és innen vettem az alapreceptet, amit aztán megvariáltam.

Hozzávalók:

Tészta hozzávalói:
  • 120 g Szafi Free Expressz lisztkeverék
  • 2 g himalaya só
  • 10 g almaecet
  • 150 g víz
  • +2 g Szafi Free Expressz lisztkeverék a gyúráshoz és nyújtáshoz

Amit pluszban adtam hozzá:

  • fokhagymapor, fehérbors, chili, oregano
  • kb. 15 dkg növényi sajt a szélek töltéséhez (inkább szemre ment, mint mérésre)

A szósz:

  • közepes vöröshagyma fele
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 100 g sűrített paradicsom
  • 100 g víz
  • só, bors, cayenne bors, oregano

Feltét:

  • 6 szelet bacon kockázva
  • 2 marék reszelt sajt (nem grammoltam, elnézést)
  • 1 szál újhagyma

Az alapreceptnek megfelelően kimértem a vizet, almaecetet, majd sóztam, és végül belekevertem a fűszerekkel vegyített lisztet. Egy elég lágy, nyúlós masszát kapunk így, de rögvest megfigyelhető, ahogyan az almaecet hatására a tészta éledni kezd. 10 percig pihent, ezalatt előmelegítettem a sütőt 200 fokra. A 10 perc elteltével egy lisztezett szilikon lapon átgyúrtam, és 26 cm átmérőjű körlapot nyújtottam belőle. A növényi sajtból csíkokat vágtam, és a tésztaszélekkel alaposan befedve körberaktam. A közepét megszurkáltam villával, és betoltam a sütőbe. Ezalatt elkészítettem a paradicsomszószt, ami a világ legegyszerűbbje. Egy fél, kockázott vöröshagymát, egy fokhagymával kevés kókuszolajon dinszteltem, majd hozzáadtam 100 g paradicsompürét, és a konzerves doboznak megfelelő mennyiségű vízzel hígítottam. Fűszereztem, rottyantottam rajta egyet, és félretettem. Felkockáztam a bacont, karikáztam az újhagymát, és sajtot reszeltem. Nem méricskéltem, de úgy két maroknyi lett. 20 perc elteltével megkentem a szósszal, elrendeztem a feltéteket, és további 10 percre sütőbe toltam. Szép lett, finom lett, A. nagyon elégedett volt. Sokkal egyszerűbb, mint pizzát rendelni valahonnan, és gyorsabban el is készül, ráadásul valóban melegen fogyasztható. Hát nem megéri?