Vörös áfonyás - marcipános szaloncukor

DSCF3762.jpg

A szaloncukor verseny következő nevezője. A lányok szerint a "best of". Ha őszinte akarok lenni, szerintem is! :D Ugyebár az természetes, hogy mindhárom verziót előzsűriztettem. Három nagyon kedves barátnőm kóstolták, és egybehangzó szavazással döntöttek emellett. A dolog pikantériáját az adja, hogy a vörös áfonya szemeket előzetesen házilag készült, édes Izabellából készült borban fürösztöttem. Ez a pikáns ízvilág adta aztán a szaloncukor alapját, mely marcipánnal keverve vált tökéletessé.

DSCF3761.jpg

Vörös áfonyás - marcipános szaloncukor:

Hozzávalók:

    • 100 g vörös áfonya (én most a cukrozott változatot használtam)
    • 0,5 dl édes, Izabella szőlőből készült házi bor (használhattok áfonya, vagy keserű narancs likőrt is, bármit tulajdonképpen amihez kedvetek van)
    • 250 g marcipánmassza
    • 100 g glutén és cukormentes étcsokoládé (min. 60%-os kakaótartalommal)

A vörös áfonyát 2 percig előforralom az édes borban, majd a tűzről levéve hagyom állni úgy 25 percig, míg a szemek teljesen magukba szívják a folyadékot. A megadott idő elteltével egy kézi mixer segítségével darabosra turmixolom, és belereszelem a marcipánt. Az egészet összeforgatom, és az áfonyás- marcipános masszát egy fóliába csomagolva, hűtőbe rakom 1 órára. Ha kellően lehűlt a massza, szaloncukor hengereket formázok belőlük, s olvasztott étcsokoládéba mártom őket. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetem, és megvárom míg megszilárdul. Egy estét hagytam neki, s csak másnap csomagoltam. Ha hűtőben pihentetjük, az a legjobb!

DSCF3767.jpg