Vegán rakott palacsinta

A mostani palacsinták csak azért készültek, mert a délben fogyasztott leves mellé kellett valami másodiknak. A szekrényben lapult egy fél zacskónyi, maradék Szafi Free tekerhető palacsinta lisztkeverék, így kézenfekvő volt, hogy ezt használjam fel. Nagyon egyszerűen, alig néhány további hozzávalóval kikeverhető a tészta, így elkészítése csak pár percet vesz igénybe. Glutén-, tej-, és tojásmentes, így nem csak ételallergia esetén fogyasztható, tökéletesen illeszkedik akár egy vegán étrendbe is. Maga a mindenmentes mennyország.

DSCF2903.jpg

Hozzávalók:

    • 120 g Szafi Free tekerhető palacsinta lisztkeverék
    • 1 ek. eritrit
    • 1 mokkáskanál vaníliakivonat
    • reszelt citromhéj
    • 225 ml víz
    • 3-4 ek. mogyoróvaj
    • 5-6 ek. szilvalekvár
    • 5-6 ek. fügelekvár
    • 6 ek. darált dió

A lisztbe belekevertem az eritritet, a citromhéjat, hozzáadtam a vaníliakivonatot, majd lassan adagolva a vizet, csomómentesre kevertem a tésztát. Kókuszzsírral kentem a serpenyőt, és 10 db palacsintát sütöttem. Ahogy sültek, úgy rétegeztem. Először a szilvalekvárral, majd dió, ezután a mogyoróvaj, újra dió, és zárásként fügelekvár következtek. Karamellszószt csorgattam a tetejére, és megszórtam kevés dióval. Csupa-csupa ősz, mind ízeiben, mind színeiben. Issssteni volt!

DSCF2906.jpg