Villàmgyors vacsora

Hasonlóképpen ahogyan azt tegnap a köles esetében írtam, az avokádóért sem ugrottam ki a bőrömből régebben. Olyan érzésem volt fogyasztása közben, mintha épp egy tál sertészsírt eszegetnék. Borzasztóan telt, tömény ízként könyveltem el, s talán a második próbálkozást követően levettem fejben a szeretett ételek listájáról. Valószínűleg többek között azért, mert lövésem sem volt a helyes fűszerezéséről, másrészt vajmi keveset tudtam pozitív élettani hatásairól. Mert bizony az van neki. Jó hatással van a szív- és érrendszeri problémákra, és vitamintartalmának köszönhetően kitűnő antioxidáns. Tele van telítetlen zsírsavakkal, B-, C-, E- és A-vitamint tartalmaz. Az érett gyümölcsben kálium, foszfor, vas, nátrium, valamint kalcium és magnézium is megtalálható. Magas olajtartalmánál fogva kiváló bőrápoló szer kiszáradt bőrre; segítséget nyújt az érzékeny bőr táplálásában. Ekcéma megelőző kezelése esetén kitűnően alkalmazható  és csökkenti a koleszterinszintet. Ezek csak az alapok. Ha jobban beleásnánk magunkat a témába, még számtalan prevenciós tulajdonságára deríthetnénk fényt. Csak olvassatok utána, bizonyítottan kiemelkedő  az egészségmegőrzésben játszott szerepe.

Én a bőröm állapota javítása céljából fanyalodtam rá újra, ez alkalommal viszont valószínűleg kognitív hozzáállással, egy teljesen új megközelítésből. Megtanultam mely ízekkel lehet  harmonikusan társítani, s ettől kezdve minden étel élményszámba ment. A legegyszerűbb, legnagyszerűbb vacsora alapanyag.

IMG_3730_1.jpg

Hozzávalók (2 főre):

    • négy szelet pirítós (természetesen gluténmentes kenyérből)
    • laktózmentes sajtkrém
    • só, bors, chili
    • ízlés szerinti lime mennyiség
    • koktérlparadicsom

Csak semmi faxni, ennél egyszerűbb nem is lehetne. Megpirítok négy, gluténmentes kenyérszeletet. Megkenem a szeleteket laktózmentes sajt-, vagy vajkrémmel, és szépen elrendezem rajta a felszelt avokádót. Az egészet sózom, borsozom, chilipehellyel hintem, majd egy kevés lime levével ízesítem. Koktélparadicsommal tálalva fogyasztom. Tipp: Szívesebben használok serpenyőt, mint kenyérpirítót, mert sokkal ropogósabb és ízletesebb lesz így.  A Dob utca 28. szám alatt található Free Gluténmentes Pékségben szuper termékeket tudtok beszerezni. Érdemes egyszer ellátogatni!