Cukkinis-paradicsomos tészta tejszínnel gazdagítva

Ha nyár akkor cukkini és paradicsom. Persze sok egyéb más is. De ha zöldségekre gondolok, a zöld és a piros mámorítóan élénk színei engem mindig lázba hoznak.
A kontrasztok... élek-halok értük. :) Hiszem, hogy nem csak a fűszerezés, az ízek, a textúra, de a színek kavalkádja is épp olyan fontos, ha szemet és lelket gyönyörködtető ételeket készítünk. A tavasz, és a nyár ilyen szempontból a kedvenc évszakaim. Szinte már-már zavarba ejtően sok választási lehetőség kínálkozik. Ilyenkor imádok piacra járni. Az  a nyüzsgés, az élettel teli mosolyok, a harsány kiáltozás, a vibráló színorgia, a  friss árutól roskadozó standok, mind-mind melengetik a szívemet. Szeretem a friss, hazai, kertben termesztett árukat kínáló idős hölgyek mozdulatait. Árad belőlük a gondoskodás, a szakértelem, a szeretet. Igen, ők azok, akiktől vásárolok, még ha picit drágábbak is a termékeik. Drágábbak, mert rengeteg erőfeszítés árán, kevéske kis földön teremtek. Megéri ráfizetni, nem csak a minőség, de az emberi kapcsolatok miatt is. Egyszer elegyedjetek beszédbe valamelyikükkel. Példátlan emlékeket tárnak elénk, nyitott szívvel, őszintén. ;)

A következő tésztaétel egy hirtelen jött, "kukkantsunk a hűtőbe, mit lehetne összedobni" éhség gyötört pillanatban állt össze, s mivel cukkini és paradicsom szinte mindig található otthon, így meghatározó lett a szerepük.

IMG_3397.jpg

Hozzávalók:

  • 1 közepes cukkini
  • 7-8 koktélparadicsom
  • 1 közepes vöröshagyma
  • kevés kókuszzsír
  • negyed lime leve
  • 1 tálca pulykasonka
  • 1 doboz rizstejszín
  • fél zacskó kukorica tészta, jelen esetben spagetti
  • 3-4 szál répa
  • 2- 3 db kovászolni való uborka
  • fél doboz laktózmentes tejföl
  • fokhagymapor
  • só, bors, tetszés szerinti fűszerek

A kukorica tésztát forrásban lévő vízbe tesszük főni. Én spagettit használtam, de tulajdonképpen lehetne éppen makaróni, penne, orsó vagy bármilyen számunkra kedves fajtából választani. Miközben a tészta fő (ami kukorica tészta esetében sem vesz igénybe 10 percnél többet), elkészítjük a mártást. Egy közepes vöröshagymát felkockázunk, és kókuszzsíron pár perc alatt üvegesre pirítunk. Mehet rá a cukkini, a negyedekre vágott koktélparadicsom, némi só, bors, és tetszés szerint fűszerek. Én oregánót és rengeteg friss petrezselymet használtam. Ha a cukkini és a paradicsom picit összeesett, hozzáadhatjuk a pulykasonkát. Én nem párolom teljesen puhára a zöldségeket, mert tésztaételek esetén szeretem ha megtartják frissességüket. Ahhoz, hogy ezt elérjem, legtöbbször Wok-ot használok. Tehát az alapanyagok megpárolódtak, a pulykasonka megpirult, így az egészet nyakon öntöm egy doboz rizstejszínnel, és lazítok rajta egy kis víz hozzáadásával. Belereszelem egy negyed lime héját, és kifacsart levével locsolom. Miután egyet rottyant elzárom alatta a villanytűzhelyet, és hozzáforgatom a leszűrt, kifőtt tésztát.

Tálalás előtt még egy gyors répás-uborkás tzatzikit készítettem hozzá, melyhez a répát, és uborkát lereszeltem, sóztam, a kiengedett levet kicsavartam, majd laktózmentes tejfölbe forgattam, ízesítettem sóval, borssal, kevés fokhagymaporral, és egy, a Nagycsarnok melletti ázsiai boltban vásárolt tzatziki fűszerkeverékkel.