Kókuszjoghurtos gombapaprikàs

Àrvàlkodott a hűtőben egy fél kilós szeletelt gomba csomag, és szerettem volna felhasználni. Mivel előző nap az Aldiban isteni finom ecetes gyöngyhagymàra bukkantam, nem volt kérdés, hogy egy szaftos gombapaprikàs készüljön mellé. Szójatejfölöm azonban nem volt otthon, és időm -kedvem sem volt boltba menni. Úgy döntöttem joghurttal habarom a pörköltet, és tökéletes választás volt. Azért, hogy a szaftom mégis krémes legyen több hagymát használtam, s pàrolàst követően leturmixoltam. Erre az alapra öntöttem a gombát, s innen folytattam a hagyományos paprikás készítést. Így egyszerre lett krémes, sűrű, és enyhén savanykás, de nem tolakodó a szaftom, amit csicseritésztàval tàlaltam.

Hozzávalók:

  •  4 közepes fej vöröshagyma
  • 1 fokhagyma
  • 500 g szeletelt csiperke
  • só, frissen őrölt bors, chili
  • 1 evőkanàl fűszerpaprika
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 doboz Joya natúr  kókuszjoghurt
  • 1,5 evőkanàl tàpiòka keményítő