Töltsünk tököt vegánul, mert tökre finom!

4406745c-a562-4692-a685-102bf751c754.jpeg

... mert annak ellenére, hogy nem a jól megszokott darált húsos, vagy kolbászos töltelékkel kerül terítékre, a vegán, vagy vegetáriánus étkezőknek sem kell szerencsére lemondaniuk a hagyományos füstös ízekről. A Bio-Barát üzletek (én az Europeumban lévőbe járok) hűtött termékei között ugyanis, megannyi ízletes köles és barnarizs alapú gabonakolbász vásárolható, ami tökéletes alapja egy finom nyári, töltött főzőtöknek. Igazság szerint vaciláltam, hogy ne készítsek -e ismét egy laktató rakott burgonyát belőle, de A. döntése alapján a töltött tökre szavaztunk. Két közepes méretű tököt vásároltam hát az Aldiban, majd a hűtőben napok óta álldogáló szójatejfölt, és Violife füstölt sajtot használtam még fel. Ez a recept elég spórolós (a mentes alapanyagok árához viszonyítva) és igazán nem nagy kaland az elkészítése. Hozzáteszem mai napig ki vagyok akadva, hogy a mentes étkezést önként-, vagy kényszerből választók számára mennyire nehezen, s ha igen, milyen drágán érhetőek el a szükséges alapanyagok. A környező országokban tett utazások során szerzett tapasztalataim ennél sokkal pozitívabbak. Nálunk szinte horror áron lehet megvásárolni a növényi alapú termékeket, és helyettesítő alapanyagokat. Kérdem én, miért van ez így? Mert olyan jók lennének az átlagbérek? Hát nem hiszem. Sokszor botránkozom meg a mai napig egy-egy aktuális számla, és blokk végösszegén, pedig azon szerencsések közé tartozom, akik egyáltalán megengedhetik magunknak, hogy megvásárolják ezeket. Persze lesve, kutatva, keresve az akciókat, mert hát azért nekem sem mindegy.  De mi van azokkal, akiknek egyáltalán nem áll módukban? Mi van azokkal, akik ezt egyáltalán nem tehetik meg? Nem kellene -e összefognunk az ő érdekükben?

Hozzávalók:

  • 2 közepes főzőtök
  • 2 szál barnarizses gabonakolbász (Bio-Barátban kapható)
  • 350 g szójatejföl
  • 1 blokk Violife füstölt sajt
  • só, bors
  • 8 szem koktélparadicsom

Elkészítés:

  1. A tököket megmosom, félbevágom, a puha, magokkal teli részt kanállal kikaparom. Készítek négy darab csónakot.
  2. Egy tepsibe helyezem őket egymás mellé, sózom, borsozom.
  3. A tepsibe 0,5 dl sózott vizet öntök.
  4. A koktélparadicsomokat negyedelem.
  5. A gabonakolbászt egy tálba morzsolom (nem lesz nehéz, az a meglepő, ha egyben marad), majd elkeverem a szójatejföllel.
  6. Jöhet a tökök töltése. Minden csónak aljába először paradicsom kerül, majd erre jön a töltelék és újra kevés paradicsom, végezetül pedig jó sok reszelt sajt.
  7. 180 fokra előmelegített sütőbe tolom, alufóliával fedve kb. 45-50 percig sütöm. A sütési idő függ a tök keménységétől, villával ellenőrzöm az állagot sülés közben. Az utolsó 15 perben leveszem az alufóliát, és hagyom, hogy a sajt is megpiruljon. Tulajdonképpen azt is tehetnénk, hogy csak ilyenkor szórjuk rá, de ehhez én lusti vagyok. Nekem egyszerűbb mindent egyben intézni.
  8. Elkészültét követően, melegen tálalom.

 

Ha tetszett a recept és naponta frissülő tartalomra vágytok kövessetek az Instagramon vagy a Facebookon is.