Kókusztejes nyári gyümölcsleves

4767a483-5f1e-40c4-bf12-c0a5f5e56dee.jpg

A. mindig hoz valami számomra értékes zsákmányt anyukájától, ha hazalátogat. Legutóbbi ottlétekor egy hatalmas szatyor meggyel, cseresznyénvel, pár szem friss sárga málnával, és rengeteg zöldséggel tér haza. Teljesen oda-, meg visszavoltam azoktól a csodásan csillogó meggy- és cserkószemektől. Régebben nem igazán szerettem ezeket a gyümölcsöket, mert fehér kis ideiglenes lakóik igen nagy undorral töltöttek el, és ha még sikerült is őket kipiszkálni, sem volt a továbbiakat illetően gusztusom a fogyasztáshoz. Mostanában pedig sokkal nagyobb az együttérzesem feléjük, így ha lakógyanús darabot találok, akkor általában igyekszem kiválogatni, és békénhagyni azokat. Szóval volt úgy hozzávetőlegesen 5-6 kg gyönyörű meggy, és 3 kg cseresznye, amivel kezdenem kellett valamit. A. nagyon szereti a hagyományos gyümölcslevest, én viszont nem, a hosszan tartó főzési idejét, így egy 10 perces, kókusztejes változattal rukkoltam elő. Nem volt panasz, és mivel a gyümölcsöket nem főztem túl, így roppanós frissességük is megmaradt.

Hozzávalók:

  • 500 g meggy
  • 250 g cseresznye
  • 1 konzerv őszibarack
  • 1 konzerv kókusztej
  • 0,5 dl víz
  • 3 evőkanál kókuszvirág cukor
  • 1 evőkanál fahéj
  • 1 evőkanál vanília aroma

Elkészítés:

  1. Megtisztítottam és megtalanítottam a gyümölcsöket.
  2. A meggyet és a cserkót feltettem egy közepes méretű lábosban, pár perc alatt előpároltam.
  3. Ez idő alatt felszeleteltem az őszibarackot, majd ezt is a gyümölcs alaphoz öntöttem.
  4. A meggy és a cseresznye elég levet eresztenek, így nem érdemes túlságosan sok vízet hozzá adni, talán hozzávetőlegesen 0,5 dl-el öntöttem fel.
  5. Édesítettem kókuszvirág cukorral, fűszereztem, majd vártam, hogy rottyanjon egyet-kettőt, hogy a gyümölcsök magukba szívhassák az aromákat.
  6. Legvégül belekevertem egy konzerv, sűrű, krémes kókusztejet is, megvártam míg újra felforr, majd le is vettem a tűzről.
  7. Az egész folyamat nem vesz igénybe 15 percnél többet, és van egy nagy adag hűthető levesünk.
  8. A gyümölcslevest én csak hidegen szeretem, friss citromfűvel és menta levelekkel tálalva. Persze feldobható még akár mentes tejszínhabbal, vagy fagylalttal is, ha éppen desszertként fogyasztjuk.

 

Ha tetszett a recept, kövessétek az oldalam az Instagramon is, vagy ide kattintva a facebookon, újabb, naponta frissülő, érdekes és inspiráló ötletekért.