Mandulás rebarbara galette

dscf1984_2.jpg

Annyira istenire sikerült az előző epres galette, és olyan gyorsan elkészült, hogy most, amikor újra elkapott az édességvágy, és megláttam azokat a gyönyörű rebarbarákat a boltban, nem volt kérdés mi készüljön. Igyekeztem csökkenteni a cukor mennyiséget, mert próbálkozom néhány felcsusszant kilótól megszabadulni, de a rebarbara fanyarsága miatt teljesen nem akartam elhagyni. Kevés dermerara cukor és negyedannyi édesítő került bele, meg egy isteni mandulakrém, amit egyébként nyugodtan menthettek a szuper alapreceptek közé, mert kiváló tölteléke bármely leveles tésztából készült süteménynek, tortának vagy akár croissantnak. A krém eredeti receptje francia, a hozzávalók a tojás kivételével - merthogy én azt nem használok - mind tradicionálisak.

dscf1943_2.jpg

Hozzávalók:

Tészta:

  • 200 g Szafi Free Expressz lisztkeverék
  • 5 g negyedannyi édesítő
  • csipet himalaya só
  • 20 g almaecet
  • 200 g langyos víz

Mandulakrém:

  • 100 g blansírozott mandula
  • 3-4 evőkanál kókuszkrém
  • 18 g negyedannyi édesítő
  • csipetnyi só

Rebarbara:

  • 5 szál rebarbara
  • fél citrom leve
  • 2-3 evőkanál barnacukor
  • 2 evőkanál tápiókakeményítő

Elkészítés:

  1. Szafi alapreceptje mentén: A folyékony hozzávalókat egy tálba mérem, majd a lisztet is. Én kanállal adagolom. Egy evőkanál kb 2 dkg-nak felel meg. Nem szoktam ilyen kis mennyiségnél konyhai mérleggel méricskélni. Összekeverem, majd 5 percet állni hagyom.
  2. Ezalatt elkészítem a mandula krémet.  Egy blenderbe (mixerbe) adagolok 100 g blansírozott mandulát, 3-4 evőkanál kókuszkrémet, 18 g negyedannyi édesítőt, csipetnyi sót, és pulzálva krémesre darálom. Ha úgy érzitek túl sűrű, úgy kókuszkrém hozzáadásával hígítható. (Használhattok laktózmentes teljszínt is, amennyiben nem cél, hogy vegán legyen a végeredmény.)
  3. A rebarbarát kb 6-8 cm-es darabokra vágom, fél citrom levével, 3-4 evőkanál barna cukorral és két evőkanál tápióka keményítővel elkeverem.
  4. A tésztát a kívánt méretre nyújtom, majd megkenem a mandulakrémmel. A rebarbarát ízlésesen elhelyezgetem a krémen, majd a tészta széleit behajtogatom.
  5. 180 fokra előmelegített sütőbe tolom, úgy 35-40 percre.
  6. Melegen tálalom, akár önmagában, akár - Briginek pl így vittem belőle - vajkaramella sziruppal meglocsolva (Culinarisban beszerezhető, eszméletlen finom, akár palacsintára kenve belőle. Fantasztikus, egyszer próbáljátok ki. Nem fogyókúrás.)

Ha tetszett a recept, kövessétek Ripiszkét az Instagramon is, vagy ide kattintva a facebookon, újabb érdekes és inspiráló ötletekért

dscf1875_2.jpg