Medvehagymás vegán lasagne

e_17.jpeg

Az ok egyszerű. Árválkodott a szekrényben egy régebben, a Tescoban vásárolt mindenmentes lasagne tészta csomag, én pedig éhes voltam. A hűtő még mindig telis-tele medvehagymával, úgyhogy most kifulladásig mindent ezzel tervezek. Nem vagyok egy pazarló típus, utálok ételt kidobni, úgyhogy mindenképp felhasználom, mielőtt túlzottan veszítene a frissességéből. :) Mivel nem akartam túl nagy főzőcskébe belefogni, így leszaladtam pár hozzávalóért az Aldiba, és az előző nap a Tescoban akciósan vásárolt spenótból is került bele. Szeretem a zöld levelek és a piros paradicsom találkozását. Szinte új életre kelt. Persze a krémes besamel sem maradhatott ki, hiszen alig pár perc alatt elkészíthető, s így lesz az igazi.

e_16.jpeg

Hozzávalók (egy kisebb tepsihez):

  • 1 doboz/ 250 g lasagne tészta (Tesco minden mentes tésztát vásároltam)
  •  1 doboz paradicsomlé
  • 1 konzerv aprított paradicsom
  • 1 szál angol zeller
  • 1 szál újhagyma
  • 4 marék őrölt mandula
  • 2 evőkanál sörélesztőpehely
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 20 levél medvehagyma
  • 1 marék bébispenót
  • 2 db közepes cukkini
  • kókuszolaj
  • só, bors, oregáno, őrölt kömény
  • friss bazsalikom, mentalevél
Besamel mártás:
    • 4 dkg növényi vaj
    • 3 evőkanál rizsliszt
    • 4 dl rizstej
    • szerecsendió
    • só, fehérbors

Elkészítés:

  1. Először a besamelt készítem el. Ehhez közepes lángon megolvasztok 4 dkg növényi vajat, majd ráhintek 3 vőkanál rizslisztet. Folyamatos keverés mellett, aranysárgára pirítom, majd felöntöm a tejjel.  Fűszerezem szerecsendióval, sózom, borsozom és két evőkanál sörélesztőpelyhet keverek hozzá. (Ha túl sűrű lenne, még 1 dl tejjel hígíthatunk rajta.)
  2. Ezután jöhet a paradicsommártás. Ehhez az újhagymát kevés olajon megpirítom, jöhet rá az aprított paradicsom- és lé, a fűszerek, a vékonyra szelt zeller, 2 gerezd fokhagyma, 1 marék spenót. Legalább 15 percig közepes hőfokon főzöm, hogy az ízek összeérjenek.
  3. Ha elkészült, jöhet a rétegezés. Ebből a mennyiségből pontosan 4 réteg lesz.
  4. A tepsi alját kicsit kiolajozom, majd elsimítok rajta egy réteg besamelt, és paradicsommártást.
  5. Jöhet rá esetemben 3 lap lasagne tészta, majd újabb réteg besamel, és paradicsom. Vékonyra szeletelt cukkiniszeletekkel, és szorosan egymás mellé fektetett medvehagyma levelekkel fedem, sózom, frissen őrölt feketeborssal szórom. Jöhet újabb 3 lap tészta, majd a következő rétegezés az előzőek szerint, és így tovább.
  6. A legfelső rétegünk mindenképpen szósz legyen, amire négy marék darált mandulát szórtam, és kevés reszelt növényi sajtot is eloszlattam rajta.
  7. Mehet a sütőbe 180 fokon hozzávetőlegesen 40 percre.
  8. Isssssteni finom lett!
Címkék: vacsora