Nutella világnap

e_8.jpeg

Csak azért mert ma van a Nutella világnapja, és azért mert kettő hozzávalóból elkészíthető, így nem kellett sokat pepecselnem vele. Tekintve, hogy este 10 óra van. Igen-igen. A bejegyzést éjszaka készítem, hogy még update legyen. Ez egy nagyon csalafinta brownie recept, a lelkét az a 4 darab tojás adja, amit kellő kitartással legalább 10 percig habosítok majd. Merthogy enélkül nem lenne az egészből semmi. Így viszont a tojásokat legalább négyszeresükre transzformálom, egészen addig míg egy jó nagy adag habos sárga krémet nem kapok. Ezután adom hozzá a második összetevőt, kis híján egy egész üvegnyit  a mogyorókrémből. Legjobb, ha házilag készített, tutita glutén-, és laktózmentes krémmel büszkélkedünk, de ha ez épp nincs a tarsolyunkban, akkor keressük meg a nekünk megfelelő márkát és ízvilágot. A szívecskés díszítést a közelgő Valentin-nap inspirálta, gondoltam összekötöm a kellemest a hasznossal, nehogy már ne legyen megfelelő receptem erre a kiemelkedő alkalomra (ami szerintem csak flanc és más semmi, de hát sokan élnek-halnak érte). Kövezzetek meg, de nem hiszem, hogy ezen az egy napon - minden anyagi javunkat és éves szeretetmennyiségünket beleadva - kellene kifejeznünk a párunk, vagy akár családunk iránt érzett szeretetünket. Arra ott az év többi 364 napja is. Amondó vagyok, hogy ha mindenképpen ragaszkodtok hozzá lepjétek meg a szeretteiteket valami jelképes aprósággal, és minden mást az év hátralévő napjainak szenteljetek. Higgyétek sokkal többet értek el ezzel.

 CFC7C623_6677_4F11_BE66_B9665A65425E.jpeg

Hozzávalók:

  • 4 nagy tojás
  • 300 g mogyorókrém

 

Elkészítés:

  1.  180 fokra melegítem elő a sütőt,  és kibélelek egy közepes tepsit olajozott sütőpapírral.
  2. A tojásokat robotgéppel körülbelül 10 percig habosítom. Egy masszív, tömör krémet kell kapnom, ami legalább az eredeti arányok négyszerese.
  3. A mogyorókrémet átmelegítem mikróban, majd a tojásokat alacsony fokozaton tovább keverve, lassan adagolva a mogyorókrém is mehet bele. Addig keverem, míg össze nem áll az egész.
  4. A krémet a tepsibe öntöm, elsimítom, egyszer kétszer óvatosan a pulthoz ütögetem, hogy eloszlassan a buborékokat, és kitöltsem a réseket, majd hozzávetőlegesen 25 percig sütöm. (figyeljetek rá, mert sütőfüggő) Fogpiszkáló próbát végzek, s ha elkészült picit hűlni hagyom. Pár perc után szeletelem. Málnapürével az igazi! ;)