Rizskàsa vérnaranccsal

e_10.jpeg

A ❄️ esés ellenére pezsdìtő déli � ízt csempésztem a reggeli rizskàsàba, és egy �-àt ültettem a tetejére. Amolyan szezont a fazonnal alapon. Így készült ez a vérnarancsos kàsa, tele vitaminnal, kellő rosttal és tàpanyaggal. Vegàn, laktóz-,és gluténmentes.

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, én imádom a hóesést. Megnyugvást hoz a szívemre. Talán a tájat beborìtò lágy fehérség nyugalma. Vagy csak az ehhez asszociált gyermekkori érzések. Nem boncolgatom mi lehet az oka. Egyszerűen  csak szeretem. Ma reggel egy forró marcipános házi cappuccinot kortyolgatva, a széthúzott függöny mellett ücsörögve az alábbi látványban gyönyörködtem:

309B81A9_2DD4_4AD5_9187_BD2AE773881C.jpeg

Bárcsak minden napom ilyen melegséggel és nyugalommal indulna.

 

Hozzávalók:

  • 1 bögre rizspehely
  • 1,5 bögre rizs-chia ital (DM-ben lehet kapni)
  • 1/4 vérnarancs leve
  • 1 vérnarancs reszelt héja
  • fahéj ízlés szerint

 

Elkészìtès:

  1. Egy kisebb nyeles edénybe öntöm a pelyhet és a rizsitalt. Addig főzöm, míg sűrű kását nem kapok, de nem főzöm túl, mert nem célom hogy megálljon benne a kanál.
  2. Hozzákeverem a narancs levét és reszelt héját, majd fahéjjal ízesìtem.
  3. Nagyon ritkán adok hozzá plusz édesítőt. Nekem a növényi italok édessége éppen elég, de ha nagyon hiányzik a boldogsághoz, akkor nyugodtan kanalazzatok bele rizsszirupot, Agavét vagy juharszirupot.