Gluténmentes zsemle

Most, hogy ráuntam a boltokban kapható előre csomagolt, legtöbbször száraz és ízetlen pékárura, úgy döntöttem nekiveselkedek és elkészítem házilag ezeket a formás kis zsemléket. Többek között azért is, mert az elmúlt három hónapban, egy évre elegendő lisztmennyiséget spájzoltam be (csak átvitt értelemben, mert pici lakásunk nem rendelkezik eme külön tárolás céljára használatos helységgel, így minden zugban ahová még fér valami, találhatunk egy-két elrejtett zacskónyi alapanyagot). Gluténmentes zsemlét készíteni könnyű, de ropogós, belül mégis lágy, puha szerkezetűt már annál nehezebb. Türelmes kitartással és kísérletezgetéssel azonban nem kivitelezhetetlen.

29DF863A_63DA_4EEA_97CC_62EF8D4C47AC.jpeg

Hozzávalók:

  • 3 dl lisztkeverék (1-1 dl cirokliszt, rizsliszt, kölesliszt)
  • 1 evőkanál rizspehely
  • 1 evőkanál puffasztott köles
  •  2 -3 evőkanál útifűmaghéj
  • 1/2 kávéskanál himalája só
  •  ½ kávéskanál szódabikarbóna
  •  3 dl meleg víz
  •  1 teáskanál lenmagolaj

Elkészítése:

    1. A sütőt előmelegítem 180 fokra.
    2. A liszteket és a száraz hozzávalókat kikeverem.
    3. Hozzáöntöm a meleg vizet, és az olajat.
    4. Az útifűmaghéj gyorsan magába szívja a vizet, megduzzad és lágyítja, légesíti a tésztát.
    5.  Ebből a mennyiségből, mérettől függően 6 kisebb zsemle készült.
    6. Tepsibe rakom, és megkenem kevés mézzel (vegán zsömik esetén rizsszirup, Agave, vagy juharszirup) kevert vízzel, hogy ne legyenek olyan fakók. 50- 60 percig sütöm (sütőfüggő).

7281B426_A61D_4A73_ADFA_596311002F79.jpeg