Az első cikk, amit nem a blogra írtam

Decemberben jelentkeztem Jóga Pop szuper felhívására, "Így jógáznak a bloggerek – online." témában. Leginkább arra volt kíváncsi, hogy mennyire használjuk ki az internet nyújtotta lehetőségeket, ha jógáról van szó. Mivel az év elejétől, hála egy nagyon kedves jógaoktató ismerősömnek (ezúton is köszönet Áginak!), alapjaiban változott meg a jógáról alkotott elképzelésem, így van annyi tapasztalatom, hogy mertem írni a hatására bennem zajló változásokról. Úgy vélem, az egészséges életmód fogalma nem csak a tudatos táplálkozást, de a megfelelő mennyiségű és minőségű testmozgást is magában foglalja. Gondoltam megosztom Veletek is tapasztalataimat, hátha kedvet kaptok egy kis gyakorláshoz:

Az élet egyik fontos örömforrása a mozgás, s biztos vagyok benne, hogy nem csak én gondolom így.

Számomra az egészséges életmód fogalma nem csak a tudatos táplálkozást, de a megfelelő mennyiségű és minőségű testmozgást is magában foglalja. A jógához régi szálak kötnek, azonban ténylegesen, csak ez év januárjában értem meg arra, hogy valódi értékeket lássak meg benne. Az elmúlt évek során csak néhány órán vettem részt, melyek nem voltak túl meggyőzőek számomra. Túlságosan könnyűnek éreztem a gyakorlatok kivitelezését, s nem igazán éltem meg a bennük rejlő hatalmas lehetőséget és energiát. Inkább az edzőtermi mozgásformákhoz vonzódtam, s közel nyolc éven át a TRX szerelmese voltam. Míg nem ráeszméltem, hogy ugyan ezek az erősítő órák is elképesztő hatékonyak, azonban az eltelt évek alatt túlságosan kötötté tették az izomzatomat. Januárban, egy kedves ismerősöm által tartott magán jóga órán vettem részt, ami alapjaiban változtatta meg a jógáról alkotott elképzelésemet. Azt a mély és megalapozott tudást, koncentrációt, könnyedséget és ellazultságot, melyet Ági óráin igen, soha azelőtt egy oktató esetében sem tapasztaltam. Olyan inspiráló volt számomra, hogy nagy elánnal és odaadással elterveztem, szeptemberben jelentkezem egy oktatói képzésre. Sajnos a felvételi napját megelőzően döntéshelyzetbe kényszerültem, hogy a jógastúdióba, vagy egy, a blog életéhez fűződő, nagy lehetőségeket magában rejtő castingra megyek –e el. Mivel a blog álmaim megvalósítását célozza, így nyilvánvaló, hogy az utóbbit választottam, megfogadva, hogy szorgalmas és kitartó gyakorlással, a jövő évben induló tanfolyamra majd „benevezek”. Addig is mikor időm engedi eljárok a stúdióba, azonban ha időhiányban szenvedek, úgy itt is, úgy, mint az étkezésben, alternatív megoldások felé fordulok. Ez esetben az internet adta, online lehetőségeket igyekszem kihasználni, egyéni gyakorlás útján, otthon a szobában, kettesben a jógamatracommal. Számos felület érhető el erre a célra, én leginkább a Youtube kínálta opciókat veszem egyelőre igénybe. Van úgy, hogy nem csak a gyakorlás, de ösztönzés-, motiváció képpen is végig nézek egy-két videót, s leesett állal figyelem ezeket a „művészeket”. Lelkesít és cselekvésre ösztönöz. A jóga gyakorlása által tökéletesen ellazult a testem, és segítségével olyan hatékony készségeket tanultam, mint a figyelemösszpontosítás, akaraterő, és a kitartás. Rájöttem, hogy jógázni egyáltalán nem könnyű. Sőt!  Precízen és hatékonyan végrehajtani a gyakorlatokat, sok esetben kimondottan nehéznek bizonyul. Testben, és lélekben is jelen kell lenni; egyszerre, egyidőben, eltéríthetetlenül.

Persze egy- egy fárasztó és stresszes nap után, mint minden, úgy az összpontosítás is sokkal nehezebben megy, sokkal több energiát igényel, hogy ellazult állapotba kerüljek, és teljes valómban képes legyek az órára koncentrálni. Mert a lényeg ebben rejlik. A jelen pillanatra való fókuszálásban. Enélkül az összetettebb gyakorlatok kivitelezhetetlenek. A jóga nem egyszerű testmozgás, nem csupán terápia, hanem kihívás, egy izgalmasan összetett rendszer, amelyben a fejlődés határtalan. Mértékletességre tanít, saját belső és külső határaink megismerésére ösztönöz, s nem utolsó sorban a jelen pillanatában tart.

A8E5965B_09E2_415E_927E_AF9792439189.jpeg

A teljes cikket megtaláljátok JógaPop oldalán is.