Karácsonyi sós pite sok szeretettel töltve

A.-val tegnap este tartottuk a karácsonyt. Mától ugyanis családi ide-oda rohangászás következik. Ez a nap azonban csak kettőnkről szólt. És fantasztikus vacsorát rittyentettem. Nem akartam feltenni a blogra, nem is ebből a célból készült, de olyan jól sikerült, hogy muszáj megosztanom veletek. Előre is elnézést a képekért, mivel nem tervezett, így túlságosan nem babráltam sokat a kompozíciókkal. Ahogy esett, úgy puffant. Íme a főfogas... tényleg nem blog fotó de az íze.... Ahhhh csudajó. Kacsamell, csirkemájas ragu, és még spenót is került bele. Nem is gondolnátok milyen finom lett. Egy ilyen kis batyu és a megelőző karfiolkrémleves teljesen kiütött, sütemény fogyasztásra már esélyünk sem volt. Próbáljátok ki, ha egy gyors, egyszerű, de igazán különleges ünnepi vacsorára vágytok.

 

62A4A885_0898_4607_9382_34FEF3DC6D6A.jpeg

Hozzávalók:

  • 2 csomag gluténmentes leveles tészta
  • 1 tojás
  • 1 vöröshagyma
  • 1 fokhagyma gerezd
  • 250 g csirkemàj
  • 1 pecsenye kacsamell (kb 400g)
  • 3 ek. paradicsompürè
  • 2 tk kakukkfű
  • só, őrölt tarkabors, 1 tk. ròzsabors
  • 3 ek laktózmentes tejföl
  • 60 g laktózmentes krémfehèr sajt
  • 4 szufléforma

 

Első lépésként elősütöttem a kacsamellet. Bőrös oldalàval helyeztem egy teflon serpenyőbe, előzőleg egy nagyon kevés lenmagolajat hevìtettem. A húsos felèt sóztam, borsoztam. Addig sütöttem a húst, amíg a hàjrèteg szép ropogóssà vált (kb 4-5 perc). Átfordìtottam a húsos felére, és újra sóztam, borsoztam.  A húsos oldalt is megsütöttem, 2-3 perc alatt. Félretettem, pihentetettem, míg a májas ragu összeállt. A serpenyőben maradt zsiradékra öntöttem az előzőleg apróra vágott hagymát, és fokhagymát. Üvegesre pároltam, majd a szintén apró, kis kockákra vágott májat is belekevertem. Borsoztam, de ekkor még nem sóztam, elkerülve hogy a máj túlkeményedjen. Így sütöttem pár percig, majd két - három evőkanàlnyi sűrített paradicsommal kevertem össze. Kakukkfű ment hozzá és rózsabors, majd  a tűzről levéve kevés sóval hintettem. A kacsamellet most vettem elő, és ez is kisebb kockákra vágtam. Mindeközben A. vajjal kente ki a szufléformákat, és négy egyenlő részre vágva egy csomag leveles tésztát, kibélelte azokat. A másik csomag tésztából az egyik még béleletlen formával négy egyforma nagyságú kört szúrt ki, ezek lettek a pite záró kis sapkái. A kibélelt piteforma aljára tejfölből és krémfehér sajtból kevert krém került, rá pár levél bébispenót, majd újra egy kevés tejfölös szutyi, és kb két-három evókanál májas ragu. Koronázásként a kacsamellel zártuk a rétegezést, és az előzőleg körbevágott kis korongok is felkerültek zárásként. Akkor nem fog elválni a pite teteje, ha előzőleg egy felvert tojással kenjük az illesztendő széleket. A tojásra azért is szükségünk van, mert a piték tetejét is ezzel kenjük meg, hogy szép fényesre süljenek. Nem maradt más, mint a sütés, 180 fokon 30 perc alatt. Nem hazudok... eszméletlen finom lett. Ami a legjobb az egészben, hogy teljesen saját kútfő recept, semmi olvastam előtte valahol, vagy láttam, hogy így kellene. A. szerint köszönhetően a blognak, és a befektetett energiának egyre ízesebben és kreatívabban főzök. Haleluja! :) Nagyon Boldog Karácsonyt Nektek, élvezzétek a pillanatokat, legyetek nagyon boldogok, és pihenjetek sokat!

 

E318798D_3ADD_4004_A803_96AEC9FEC997.jpeg