Karácsonyi kuglóf Otellóval

e_14.jpeg

Sosem lehet túl korán elkezdeni... illetve, de, mégis! ha azt szeretném, hogy a szuper kis receptek időben elétek kerüljenek. Különben hogy tudnátok eldönteni melyiket süssétek? Egyébként, tudom, tudom, sokatoknak herótja van tőle, mert manapság túlságosan kitolódott, s már október végén elkezdődik, de én nagyon szeretem ezt a karácsonyi őrületet! Mondhatják nekem, hogy kommersz, elcsépelt, giccses, globalizálódott, meg még ki tudja, milyen – nekem a karácsony csak Karácsony marad. Így, nagybetűvel. Imádom díszítgetni a lakást, eltervezni, kit mivel lepek meg, kitalálni a menüt, az ajándékokat egyesével díszcsomagolásba öltöztetni. Nem tudok betelni a karácsonyi fények gyönyörűségével, a karácsonyfa illatával. A sokféle aprósütemény sütésekor nem is tudom, mi motivál jobban: az évente visszatérő karácsonyi ízek, vagy inkább a lakást napokig uraló vanília-, fahéj- és szegfűszegillat…. mondhat nekem bárki bármit, én nagyon szeretem! Csak úgy, mint kisgyerekként, most is alig várom. A különbség abban rejlik, hogy felnőtt fejjel már nem az a lényeg, hogy én mit találok a fa alatt, hanem hogy mivel lephetem meg, s szerezhetek minél nagyobb örömet a szeretteimnek. A Karácsony varázslat. Ugyanúgy,mint régen; s számomra mindig is az marad.

Ez a kuglóf recept remekül használható egy karácsonyi reggelen; önmagában, lekvárral, egy jó forró kávé vagy kakaó mellé. Az ágyban felszolgálva, jó meleg, puha takarók között, egy kedves, vicces film felüdítő nyugalmában. Süthetjük a gyerekekkel. Pofon egyszerű, csak néhány hozzávaló, és a robotgép kell hozzá.

0B5FC048_6A91_4653_A916_EAE1298DA8A2.jpeg

Az elkészült kuglóf az öntet és a karácsonyi dekor nélkül:

 5B6DC17F_D5A7_4C44_989A_CD15779FEAB7.jpeg

96F5C652_7767_4889_B4FC_EA4180DFCE81.jpeg

Hozzávalók:

  • 250 gr rizsliszt
  • 250 gr puha vaj vagy margarin (laktózmentes, vagy növényi pl. Liga)
  • 250 gr laktózmentes, félzsíros túró(Aldi)
  • csipet himalaya só
  • 2 egész tojás
  • 1/2 citrom frissen facsart leve és reszelt héja
  • 150 gr eritrit (ha lehet por állagú)
  • 1/2 csomag sütőpor
  • egy marék Otello szőlő
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/2 teáskanál őrölt kardamom
  • 100 g 70%-os kakaótartalmú étcsokoládé (Wawel étcsokoládé)

A szobahőmérsékletű vajat robotgéppel keverem ki először a tojással és a porcukorral, majd hozzáadom a citrom levét, héját, és a sót. Amikor már elég habos jöhet a túró. Ezután a sütőporral elkevert lisztet vegyítem bele, majd egy fakanál segítségével a szőlőszemeket is beleforgatom. Fűszerezem, és egy szilikon kuglóf formába kanalazom a tésztát (senki ne ijedjen meg, nagyon sűrű, de ilyennek kell lennie). Előmelegített 180 fokos sütőbe tolom, alsó-felső sütés, 50 perc.  (A sütési idő legtöbb esetben függ a sütőnk típusától is, ezért érdemes néha rálesni, s vagy előbb, vagy ha még nem sült át teljesen utóbb kivenni.) Mikor elkészült hagyom a formában hűlni egy ideig, majd egy tányért helyezek a tetejére és kiborítom a formából a süteményt. Olvasztott csokoládét csurgattam rá, és hópihés dekorcukorral díszítettem. Rém egyszerű, és nagyon finom, mutatós karácsonyi reggeli válik belőle. Tipp: A cukormentes étcsokoládé nekem nem olvadt fel olyan szép fényesre, mint a hagyományos társai teszik, pedig kókuszzsírt is adtam hozzá feljavításképpen.  A legközelebbi próbálkozásnál egy kis kókusztejszínnel fogok lágyítani rajta, hátha így elérem a kívánt állagot.