Diós-lekváros rizstészta

Ennél egyszerűbb, de nagyszerűbb felhasználási lehetőséget a rizstészta nem is kívánhatna magának. Mivel főznünk nem, csak forrázott vízzel leöntenünk szükséges, így nem csak arról gondoskodunk, hogy egészséges, gluténmentes édességgel lepjük meg magunkat, hanem arról is, hogy ezzel rengeteg időt spóroljunk. A rizstészta rizslisztből és vízből készül, tojás nélkül, így tojásérzékenyek és lisztérzékenyek is fogyaszthatják. Mindösszesen eritrittel kevert darált dióra, és egy üveg, ízletes lekvárra lesz még szükségünk. A lekvárt ez esetben Zsuzsi kolléganőm biztosította számunkra, ugyanis a nyáron picit lusti voltam, s nem főztem be magunknak. Ezt a hiányosságot most ősszel pótolni fogom, és sütőtök lekvárral töltöm majd fel a sorakozó, üres üvegeket. Erről egy bejegyzést is hozok majd nektek, ám addig is íme ez a végtelenül egyszerű recept:

4DBFD486_4BEC_476B_B577_20759AD78416.jpeg

Hozzávalók:

    • egy zacskó rizstészta (nálam most Cock rizsmetélt, 375 g)
    • tetszés szerinti mennyiségű darált dió, ízlés szerint eritrittel ízesítve
    • baracklekvár

A tészta forró vízben 10-15 perc alatt puhára "párolható", majd leszűrést követően ízesíthető. Mivel a lekvár amit felhasználtam nem cukormentes, így jelen esetben a diót további édesítővel már nem kevertem, de ha cukormentes lekvárt használok, akkor azért sokszor még pluszban egy kis eritrittel is vegyítem. Voilá! Micsoda remeket alkottunk! :)

9F95766B_E235_4BF0_B250_26D354BBAFB8.jpeg