Egyszerű, olasz, paradicsomos sült tojás

Na igen, ez a recept nem saját szerzemény, ám mindenkinek megvannak a maga "nagyjai" akikre felnéz, s árgus szemekkel igyekszik ellesni azok fortélyait. Velem sincs ez másként. Legtöbbször szeretem persze átalakítani a recepteket, de van, ami a maga nemes egyszerűségében is annyira tökéletes, hogy vétek lenne megmásítani. Főzés iránti szenvedélyem egészen messzire nyúlik vissza. Valahogy a tinédzserkor kezdetén lehetett mikor az első Jamie és Nigella sorozatok a Spektrumon megjelentek. Ámulva-bámulva, és sokszor szó szerint nyálcsorgatva néztem azokat a bámulatos "képeket", s gondolatilag máris csodás ízeket és illatokat társítottam hozzájuk. Aztán bevezették a TV paprikát, így a külföldi "mesterek" még elérhetőbbé váltak, vizualitásukban legalábbis. Imádtam! őszintén mondhatom. Az egyetlen dolog ami egy fáradt, stesszes nap után igazán ki tud kapcsolni. Akár én magam főzök, akár nézem, vagy olvasok róla, gyakorlatilag teljesen mindegy, feltöltődésem igaz forrása.

Ez az egyszerű, paradicsomos sült tojás is a nagyok egyike által megálmodott, ízében, s összetételében az "egyszerű, de nagyszerű"-ség elvét képviselve. Mondanom sem kell, hogy a recept olasz. Ha választanom kell ugyanis, ez a konyha áll hozzám a legközelebb.

Hozzávalók:

  • negyed darab vöröshagyma
  • 12-15 levél bazsalikom
  • 12 db koktélparadicsom
  • tojás
  • extra szűz olívaolaj
  • só, bors
  •  egy kisebb merőkanálnyi víz
  • reszelt parmezán jellegű, növényi sajtkészítmény

Előkészületként nagyon finomra aprítok egy negyed vöröshagymát, és félbevágom a koktélparadicsomokat. Serpenyőben extra szűz olívaolajat hevítek, rádobom a hagymát, egy percig pirítom, majd rádobom a felezett paradicsomot. Sózom, borsozom, és kb. egy kisebb merőkanálnyi vizet adok hozzá. Most jön a legjobb rész, úgy 12-15 levél bazsalikomot rusztikusan felaprítok, majd rádobom. Majdnem készen is vagyok, csak 2-3 percet kell együtt főznöm őket. Hagyományos lépésként egy terrakotta edénybe öntenénk a paradicsomos ragut, azonban én csak egy kerámia edénykével rendelkezem erre a célra. Kevés olívaolajat öntök az edénybe, rákanalazom a ragut, ráütök egy darab tojást, és körülbelül 3 percre forró sütőbe tolom, míg a tojás elkészül. Figyelem közben, mert semmiképpen nem szeretem túlsütni, kell, hogy lágy, folyós maradjon a tojás sárgája. Sütőből kivéve rögtön reszelt parmezán jellegű, növényi sajttal szórom, s friss, pirított gluténmentes kenyérrel, valamint fűszeres olívaolajjal tálalom. Fantastico!