Ropogós, hajdinás kiflik

Nem volt nehéz dolgom, ugyanis a nyáron újonnan felfedezett Szafi Free termékekkel nagyon könnyen dolgozhatunk ízlésünk, és szájízünk szerint. Jelen esetben frissen sült, tekert, kis kiflikre vágytunk, melyek elkészítéséhez Szafi Free Ropogós kérgű hajdinás házikenyér lisztkeveréket használtunk. A keverék használatának, illetve a szükséges hozzávalók listájának feltüntetését a csomagolás tartalmazza, bár én némileg felturbóztam az elkészült adagot. Nagy boldogság volt a készítés, ugyanis párommal együtt álltunk neki, s öröm volt számomra látni, a kiflitekercsek elkészítésének élvezetét. Minden jó, amit együtt csinálhatunk, de ha  a főzésbe is besegít, mindig ellágyul a szívem.

22014845_2117201384972659_338721096_n.jpg

Hozzávalók (kb 8 db):

  • 270 g Szafi Free házi kenyér lisztkeverék
  • 3 g himalaya só (ízlés és sófajta szerint változhat)
  • 40 g frissen facsart 100%-os citromlé
  • 300 g langyos víz
  • oregáno, bazsalikom, citromos bors, fokhagymapor, tört tökmag

Az utasításoknak megfelelően vízben elkevertem a citromlevet, a sót, és a fűszereket, majd hozzáadtam 270 gramm lisztkeveréket, és könnyűre, levegősre gyúrtam a tésztát. 5 percig pihentettem, majd újra átgyúrtam lisztezett felületen. A tetejét kókuszolajjal kentem meg. Ezt követte 20 perc pihentetés, mialatt a sütőt 180 fokra melegítettem elő. Párom pizza alakúra nyújtotta a tésztát, és nyolc egyenlő részre vágta. Ezután vékonyabb végétől feltekertük, és kifli formára igazítottuk a szeleteket. Az előmelegített sütőben 180 fokon 40 percig sütöttük, majd 200 fokon 10 percig. Hagytuk picit meghűlni, de nem sokáig, mert alig bírtuk kivárni, hogy falusi, termelői lekvárral kenve azonnal megdézsmáljuk.