Füge dióval és sajttal

A legegyszerűbb dolgok a legnagyszerűbbek, s nincsen ez másként az ételek esetében sem. Na nem mondom egy jóféle "Osso buco"-val azért bármikor le lehet venni a lábamról, bár némileg macerásabb és időigényesebb az elkészítése, mint a jelenleg preferálté. Ha nagyon nincs kedvünk, és időnk, de mégis valami különlegesre vágyunk, nem kell mást tennünk, mint mindösszesen négy hozzávalóból egy gusztusos tálat kreálnunk, s már maga a szemgyönyörködtető látványa elűzi majd éhségünket. Dominaként a füge viszi a prímet, fájának gyümölcse augusztus kezdete óta elérhető a hazai standokon, de az ősz ízeit is csempésszük bele, így kerül mellé mézédes szőlő, és némi kontrasztot nyújtó sajttekercs és diószem. Mialatt a tálat készítettem elgondolkodtam, hogy vajon főzni, avagy dekorálni szeretek -e leginkább, de arra jutottam mindkettő igazán lényeges. Mint, ahogyan korábbi cikkemben is említettem, a tálalás művészet, bátran éljük ki kreativitásunkat a konyhában is!

22016651_2118715911487873_163658585_n_e1506377077645.jpg

Hozzávalók:

 

    • 2 db érett fügeszem
    • pár szem dió
    • 3 db sajttekercs (laktózmentes Free From trappista sajtot használtam)
    • 1 kisebb fürt édes szőlő

 

Előveszünk egy vágódeszkát, és rusztikusan elrendezzük rajta a hozzávalóinkat. Természetesen, ha nagyon éhesen vagyunk, vagy egy hadseregnyi vendéget várunk, növeljük a mennyiséget. A fenti adag jómagamnak reggelire éppen elég volt.