Ha netán vámpírokkal lenne dolgunk

Füstölt fokhagyma. Bolondulok érte. Káptalantótiban, a Liliomkert-piacon bukkantunk rá, nyaralásunk alkalmával. A piacról már írtam korábban, s most is fenntartom azon állításomat, miszerint az egyik legjobb piac, hazai viszonylatban. Ahogy megláttam, elállt a lélegzetem, ujjongva mutogattam a páromnak, aki  - utólag bevallva - vajmi' kevéssé érezhette át őrült rajongásomat. Persze örült, hogy fülig ér a szám. A csodás kis aranybarna gerezdeket számtalan ételhez használtam fel, ezeket szép sorban majd be is mutatom.

IMG_28571.jpg

A füstölt fokhagyma elkészítése egyszerű, két dolog szükséges hozzá mindösszesen, jó minőségű fokhagyma és tölgyfa. Egyszerű, már amennyiben feltételezzük, hogy van tölgyfánk, amit el lehet füstölni.
Ha véletlenül nem lenne (mit ad Isten!), úgy mindenképp érdemes a közeli lelőhelyeket felkutatni, mert egészen káprázatos ízvilágot kölcsönöz ételeinknek. Vegán étrend esetében például tökéletesen helyettesíthető vele a füstölt húsáru, így akár egy füstös lencselevesre, akár egy székelykáposztára vágyunk, könnyen dolgozhatunk vele.

IMG_2858.jpg