Vegán sajttorta áfonyával

A heti másodikként egy kesudióalapból készült verziót hoztam, ami nem sokkal bonyolultabb az előző, citromos változatnál, és még a sütőt sem kell bekapcsolni hozzá. Jó ha van otthon egy jól működő food processorunk, vagy egy aprítógépünk, mert vegán ételek készítésénél alapfelszerelésnek számít a különböző magok krémesítése céljából (és persze még ezer millió más étel elkészítéséhez is). Sokat vaciláltam rajta milyet vegyek, mert szerettem volna egy legalább 2-3 literes tartállyal rendelkezőt, de mivel igen pici a konyhánk, és így sem tudnék lassan már egy mákszemet sem besuvasztani sehová, marad az ésszerűség, és választottam egy Bosch márkájú darabot.

 

Hozzávalók:

Alap:

  • 200 g dió
  • 90 g magozott datolya
Töltelék:
  • 300 g kesudió
  • 1 citrom leve
  • 8 ek rizsszirup (Agavé vagy juhar)
  • 150 g olvasztott kókuszolaj
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai

Öntet:

  • 120 g áfonya (akár fagyasztott)
  • 2 ek kókuszvirág cukor
  • kevés víz
 

Elkészítés:

  1. A kesudiót és a datolyát beáztatom langyos vízbe egy éjszakára, vagy ha nagyon nincs már erre időm, akkor is minimum  2-3 órára.
  2. Ha megpuhult a vízben, a datolyát leszűröm, és a dióval együtt konyhai robotgépben puhára aprítom.
  3. A diós datolyás keveréket 20 cm-es piteformába kanalazom, és elegyengetem az alján és a forma szélein is. Beteszem a hűtőbe hűlni, amíg elkészítem a tölteléket.
  4. A töltelékhez leszűröm a kesudiót, kifacsarom a citrom levét, és meleg vízben megolvasztom a kókuszolajat.
  5. A hozzávalókat a robotgépbe kanalazom, és sima, fényes, homogén krémmé mixelem.
  6. Kiveszem az alapot a hűtőből, és az egész krémet elegyengetem, majd minimum 3 órára - a legjobb, ha egy éjszakát pihen- újra visszateszem hűsölni.
  7. Az öntethez az áfonyát kevés vízzel és cukorral forralom, és besűrítem.
  8. Tálaláskor a tortaszeleteket a kihűlt öntettel szervírozom.