Mini kuglóf reggelire

image1_1_1.jpeg
Vettem az Aldiban egy szilkonos mini kuglóf sütőformát, amivel 6 db kisebb kuglófot lehet varázsolni, de egy ideje csak állt a szekrényben, nem nagyon volt kedvem pepecselni vele. Ha nagyon kuglóf ehetnékem van, előfordul, hogy megveszem az Aldi előre csomagolt, gluténmentes mini sütijeit, de egyrészt ez ritka, másrészt a legutóbbi két alkalommal még a lejárati idő előtt megpenészesedett mind, amin kellően felhúztam magam, megfogadva, hogy az ügy mostantól embargót igényel. Nem vagyok hajlandó egy forintot sem fizetni a jövőben, egy idő előtt romlandó termékért, amikor épp úgy elkészíthetem azt magam, hozzáadott cukor és tejtermékek nélkül is. A tészta egyébként Jolly Joker, nyugodtan használható alaptésztának, és keverhető a fele akár kakaóval, márványosan, vagy gazdagítható aszalványokkal, magokkal, friss gyümölccsel. A lisztek helyett használhatunk hagyományos fehérlisztet, ha nincs semmilyen érzékenység, vagy bátran kombinálható csicseri-, köles-, vagy zöldbanánliszttel is. 

Hozzávalók:
  • 1 bögre barna rizsliszt
  • 1/2 bögre földimandula liszt
  • 1/2 bögre gluténmentes lisztkeverék (Spar free from termék)
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1/4 teáskanál só
  • 2 teáskanál citromhéj
  • 1/2 bögre szobahőmérsékletű vaj
  • 1/3 bögre negyedannyi édesítő
  • 2/3 bögre cukrozatlan növényi tej
  • 2 teáskanál citromlé
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 3/4 bögre natúr növényi joghurt

 

Elkészítés:

  1. Előmelegítem a sütőt 175 okra.
  2. Egy keverőtálba mérem a lisztkeveréket, sütőport, sót és citromhéjat, majd összedolgozom.
  3. Egy másik tálban  a vajat vegyítem az édesítővel, majd jöhetnek bele a folyékony hozzávalók, és  vagy egy kézi habverő segítségével, vagy eleve egy tálas mixert használva, egyelítem el a hozzávalókat.
  4. Ha homogén a massza, akkor lassan adagolva jöhet bele a liszt.
  5. Ha a massza kellően sima, mini szilikon kuglófformákba öntöm, és hozzávetőlegesen 40 percig sütöm.
  6. Ha nem mini formákat használunk, hanem egy nagyot, akkor a sütési időváltozik, legalább 10 perccel tovább érdemes sütnünk az alapot, ilyenkor nyugodtan 50-55 percben gondolkodjunk. A legegyszerűbb persze, ha tűpróbával ellenőrizzük az állagot, és figyeljük, hogy szép aranybarna -e már a kuglófunk.
  7. Sütőből kivéve kb 15 pecig pihentetem, majd kifordítom a formákból.
  8. Készíthetünk rá szirupot, ehetjük lekvárral, önmagában, vagy gyümölccsel tálalva. A tészta gazdagítható magvakkal, aszalványokkal, mindenki ízlése szerint.