Áfonyás bodzapalacsinta

dscf1734_2.jpg

Ahogyan az előző bejegyzésben ígértam, megosztom a bodzatermésnek köszönhetően született recepteket. Elsőként ezzel a vegán bodzapalacsintával kezdeném, aminek a receptjét már korábban közzétettem, annyi különbséggel, hogy nem szórtam teli bodzavirágokkal az alapot. Már pedig most pontosan ezt történt. Fogtam a gyönyörű kis fehér virágokat és a palacsinta tésztába kevertem őket, majd hagyományos módon kisütöttem, és áfonya öntettel tálaltam, amibe szintén szórtam keveset. Így lett végül ezt egy inkább bodzás, semmint áfonyás palacsinta hétfő reggelire.

dscf1683_2.jpg

Hozzávalók:

    • 1 érett banán
    • 1 alma reszelve
    • 1,5 csésze kókusztej (vagy tetszőleges növényi tej)
    • egy csipet só
    • egy tasak gluténmentes sütőpor
    • ½ csésze gluténmentes zabliszt
    • 1 ¼ csésze zabpehely
    • olívaolaj
    • 1 marék bodzavirág
    • 250 g áfonya
    • víz
    • 1 evőkanál rizsszirup
    • 1 marék bodzavirág

Elkészítés:

  1. A lisztet, sütőport, sót és zabpelyhet egy tálba szórom, hozzáadom a kókusztejet és botmixerrel alaposan kikeverem. Ez csak azért kell, hogy biztosan ne maradjon darabos, egy sima fakanállal is el lehet vegyíteni.
  2. Villával összetöröm a banánt, lereszelem kis lyukú reszelőn az almát, és ezt is a tésztához mixelem.
  3. Belekeverek egy marék bodzavirágot is, majd sütni kezdem.
  4. Kb. egy evőkanál olajat forrósítok a serpenyőben, és egy kisebb merőkanállal szép kis korongokat formázok a tésztából. Amikor a szélük barnulni kezd, és buborékok keletkeznek a felszínükön, akkor fordítok rajtuk egyet, és a másik oldalt is sütöm pár pillanatig.
  5. Mindeközben az áfonyát kevés vízzel, egy evőkanál rizssziruppal felteszem főni. Forralok rajta, mérséklem a hőfokot, és addig hagyom magában rotyogni, míg a palacsinták ki nem sülnek.
  6. Ekkor hozzáadom a bodzavirágot, egyszer-kétszer átkeverem, és a palacsinták mellé vagy ha úgy tetszik, nyakon öntve tálalom.