Vegán csokitorta

Attól, hogy valami vegán, még nem jelenti, hogy nem finom. Sőt! Azt hiszem abszolút magával ragadott, hogy mennyire színesen és élménydúsan lehet a konyhában kísérletezni a különböző, eddig nem használt alapanyagokkal, kombinációkkal. Vannak sikerélmények és vannak kudarcok is, csak úgy, mint az élet egyéb területein. A konyhában a kudarcokhoz vagyok legkevésbé hozzászokva, viszonylag biztos kézzel nyúltam egy ideje a különféle összetevőkhöz, azonban az életmódváltással járó újdonságok, technikák és alapanyagok sokszor okoznak pozitív vagy éppen negatív értelemben vett meglepetéseket. Főleg a különböző gluténmentes lisztek eltérő reakciói, és a tojás helyettesítése az, ami kihívásokat rejt magában. Ezt a vegán csokitortát, már régóta szerettem volna kipróbálni, és most egy Instán indított csokitortás megmozdulás során úgy döntöttem, itt az ideje az éles bevetésnek. Nem bántam meg! Nagyon egyszerű elkészíteni, és viszonylag gyorsan meg is van, kizárólag a sütési idő az amire várnunk kell picit, de ezalatt az idő alatt épp el tudjuk készíteni a bevonáshoz szükséges csokoládé öntetet, úgyhogy tulajdonképpen spórolunk is vele. Időt, úgy értem. Dermerara cukrot használtam a torta édesítésére, hogy kicsit karamelles, mélyebb ízt adjak neki. A Dermerara sokkal egészségesebb, mint a sima, hagyományos barna nádcukor, ugyanis az nem más, mint olyan fehér cukor, amihez melaszt kevernek, hogy megbarnuljon. Az ősi, valódi, tiszta barnacukor dél-amerikai termék,  Guyanából (az ország eredeti neve Demerara volt) importálják. Az ottani cukornád főzete nagyobb kristályú, semmivel sem összekevert elegyített. Elpárolog róla a víz, aztán centrifugákban megpörgetve szétválasztják a cukorszemeket, így jönnek létre az apró, barna kristályok. A Demerarát sokfelé Turbinadó-nak hívják, mert a centrifugák lényegében turbinák, azokban kristályosodik ki ez a cukorféleség. A krémet, amivel a tortát bevontam nyugodtan menthetitek alapreceptnek, innentől kezdve csak rátok van bízva mire használjátok még, egy jó sűrű ganache-hoz hasonlít.

A29E852E_7CD8_4AC1_B749_A409960508BE.jpeg

Hozzávalók:

    • 1 konzerv kókusztej (tudjátok a sűrű fajta)
    • 50 g cukrozatlan kakaópor
    • 150 g Dermerara cukor
    • 50 g eritrit
    • 200 ml olíva olaj
    • 250 g gluténmentes süteményliszt
    • 125 g rizsliszt
    • 100 g gluténmentes zabliszt
    • 1 zacskó gluténmentes sütőpor
    • 1 teáskanál vanília kivonat

Csokoládékrém:

    • 85 g Dermerara cukor
    • 40 g kukorica keményítő
    • 40 g cukrozatlan kakaópor
    • egy csipetnyi só
    • 250 ml növényi tej
    • 2 evőkanál olíva olaj
    • 1 teáskanál vanília kivonat

Elkészítés:

  1. Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
  2. A liszteket a sütőporral elvegyítve egy tálba szitálom.
  3. A kókusztejet, kakaóport, cukrot, olíva olajat egy tálas mixerbe öntöm, és elvegyítem, majd szép lassan hozzáadagolom a lisztkeveréket is. Legvégül a vanília kivonatot adom hozzá.
  4. Szilikon tortaformába öntöm, és úgy 40 -45 percre sütőbe tolom, alsó-felső sütésmódban sütöm.
  5. Ha elkészült kiveszem, és kicsit pihentetem mielőtt bevonom a krémmel.
  6. A krémhez egy közepes nagyságú edényben elkeverem a tejet, kakaóport, keményítőt és a cukrot, majd addig melegítem, míg enyhén forrni, és sűrűsödni kezd. Ha elég sűrűnek találom elzárom alatta a tűzhelyet, és levéve belekeverem az olajat, valamint a vanília kivonatot.
  7. Félreteszem, és szobahőmérsékleten hagyom, hogy kihűljön.
  8. A kihűlt krémet a tortára halmozom, és elsimítom.
  9. Gyümölcsökkel megpakolva tálalom.