Egészben sült kelvirág

Mondhatnám, hogy valóban egészben, mert hogy az alaprecept ez lett volna, de mivel egy fél fejet már felhasználtam az ízletes karfiolkrémleves receptemhez, így maradt ez a másik fél, amit hasznosítani szerettem volna. Keresgéltem mit is készítsek belőle, közben ráakadtam Chili&Vanília receptjére, akinek a blogja számomra felér egy bibliával. Évek, pontosabban indulása óta követem, és csodálatos volt látni azt a fejlődést, amin keresztülment, mára pedig a magyar gasztrokultúra egy ikonikus alakjává vált. Mondanom sem kell, hogy kedves és nyílt természetével hamar az ember szívébe lopja magát, és nem lehet őt nem szeretni. Számomra etalon.Visszatérve a karfiolhoz, ritkán fogyasztom, mert alapvetően a kerülendő ételek listáján szerepel (sajnos). Mégsem hagyhatom el teljesen, egyrészt mert nagyon szeretem, másrészt mert telis-tele van C-vitaminnal (még fagyasztott állapotában is) és ásványi só tartalma sem elhanyagolható. Ebben a pusztító influenza szezonban pedig mindenre szükségünk van, ami csak megadatik, ha el szeretnénk kerülni, hogy mi is az ágyat nyomjuk hetekig. Többek között ezért került bele a fokhagyma is. Az alapreceptet variáltam picit, tettem bele pluszban ezt-azt.  Elkészítése nagyon könnyű, időben ugyan soknak tűnhet, de mivel az első 15 percben a fazékban csücsül, a másik 30-ban pedig a sütőben, így sok teendőnk nincs vele.

 D60BA30A_94AE_4FC5_AA17_9F5ACDD63CC8.jpeg

Hozzávalók:

  • fél fej karfiol (ha egészben készítitek akkor közepes fejet vegyetek)
  • őrölt bors, só
  • 1 teáskanál koriander
  • 1 mokkáskanál morzsolt borsikafű
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 mokkáskanál kakukkfű
  • 0,5 dl világos sör (épp német, mert ez volt a hűtőben)
  • 1 teáskanál méz
  • 3 babérlevél
  • 3 dkg vaj
Elkészítés:
  1. Egy lábosban vizet forralok, a következő hozzávalókkal: só, jó sok tekerésnyi frissen őrölt bors, késlapjával zúzott fokhagyma, babérlevél, koriander, borsikafű, kakukkfű, méz, vaj, világos sör.
  2. Mikor felforr beleteszem a karfiolt.
  3. 15 percig főzöm, ezalatt előmelegítem a sütőt 260 fokra.
  4. A megfőtt és lecsepegtetett karfiolt egy sütőpapírral bélelt tepsire fektetem, és betolom a sütőbe úgy 30 percre. (Függ a sütőnktől is, így figyeljetek azért oda rá.)
  5. Akkor jó, ha a karfiol néhány helyen megpirul, "elkormodosik".
  6. Mártogatós gyanánt natúr kókuszjoghurtot kevertem ki petrezselyemmel, olívaolajjal, kis citromlével és kevés mustárral, sóval, borssal, chilivel.