Birsalmatorta cideröntettel

Legyünk hűek a Szilveszterhez ezzel az enyhén alkoholos édességgel. Na az a 4,5% tartalom, aminek a fele -ha nem az egész-  a forralásnál egy az egyben köddé válik, nem hiszem, hogy nagyon kifogna rajtunk, így bátran ajánlom az apróbb nemzedéknek is. Gyümölcsös, aromás, könnyed kis sütemény, mely így a karácsonyi degeszre evést követően még éppen belénk fér. Birsalmatorta cider öntettel.

Hozzávalók:

Karamellizált birs:

  • 2 db birsalma
  • 6 dkg kókuszvirág cukor
  • 1 ek kókuszvaj

Tészta:

  • 3 tojás
  • 6 dkg eritrit
  • 2 db alma
  • 1,5 teáskanál sütőtökös pite fűszerkeverék
  • 5 dkg amarántliszt
  • 5 dkg mandulaliszt
  • 20 ml kókuszolaj

 

Cideröntet:

  • 3 dl cider
  • 2 dl kókusztejszín
  • 1 teáskanál kukoricakeményító
  • 1 dkg laktózmentes vaj
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai

 

A birseket megtisztítom, és felszeletem. Nem könnyű, vigyázzunk, mert bitang kemények lehetnek. A vajat egy serpenyőben megolvasztom, rádobom a felszelt birsalmákat, összeforgatom és karamellizálom rajta a kókuszvirág cukrot, legalább 15-20  percig párolom. Egy kivajazott tortaforma alján szépen elrendezem a szeleteket. A tésztához a lisztet, fűszerkeveréket elvegyítem, felaprítom az almákat, majd a kis kockákat is hozzákeverem. A tojásokat a cukorral felhabosítom, hozzáöntöm az olajat, majd a lisztes keveréket. A kapott masszát öntöm a birsalmákra, és 165 °C-ra előmelegített sütőbe tolom 35 percre. A megsült, langyos tortát egy tányérra borítom, és elkészítem hozzá az öntetet. A cidert felforralom, besűrítem (kb. felére), majd hozzákeverem a tejszínt és a vaníliát. Leveszem a tűzről, egy kisebb tálba kanalazok belőle, a korábban vajjal összedolgozott keményítőre. A hirtelen olvadó vajas keveréket öntöm vissza az öntethez, s így sűrítem be. Simára keverem a krémet, és tálaláskor a torta tetejére és mellé is kanalazok belőle. Tipp: Ne hagyjuk ki az előpárolást. Tapasztalatból mondom, hogy nagyon fontos, különben úgy jártok, mint én, hogy ress kis almaszeletek csücsülnek majd a torta tetején. Na nem volt azért olyan nagy a baj, így is elfogyott mind, de tanultam a leckéből, így kiemelt jelentőséggel bír.

86CAC209_BC64_407B_8C47_947E3F0D5D65.jpeg