Gyors kakaóscsiga Szafi Free lisztből

Expressz kakaóscsiga rohanós napokra. Nagyon szeretem a Szafi Free termékeket. Közel, s távol a legjobbak a mentes mezőnyben. Ez a kakóscsiga csak A. kedvéért készült, mert nagyon szereti ezeket az édes kis tekercseket. Persze a készen vásárolt, agyoncukrozott fajtát is, és nem hibáztatom érte. Ezekről én azonban inkább lemondok, s maradok az ehetem kategória versenyzőinél. Az alaptészta receptjét megtaláljátok a hivatalos oldalon, a forma és töltelék kérdése pedig 100%-ban rátok van bízva. Mákkal, dióval, fahéjjal, tekercs, csillag, félhold, kifli alakban, ahogyan nektek tetszik.

 e_12.jpeg

Hozzávalók:

  • 150 g Szafi Free Expressz lisztkeverék
  • 70 g por eritrit
  • 0,5 g só
  • 10g frissen reszelt citromhéj
  • 10 g almaecet
  • 140 g víz
  • + 5 g Szafi Free Expressz lisztkeverék a gyúráshoz
  • 50 g nyers kakópor
  • 50 g por eritrit
  • cukormentes sárgabaracklekvár

A tésztát a honlapon, ill a csomagoláson is megtalálható utasításoknak megfelelően összekevertem, és  5 percig pihentettem. Ne ijedjetek meg, a tészta a kezdetekben tényleg folyékony, az embernek az az érzése támad, hogy na ebből sem lesz ma semmi, de várjátok ki azt az előírt 5 percet, és egy könnyen nyújtható, valóban jól dolgozható tésztát kaptok. Lisztezett felületen gyúrtam át,  téglalap alakúra nyújtva. Megszórtam kakaópor és por eritrit keverékével, s néhány helyütt baracklekvárral locsoltam. Hosszabb oldaláról kezdtem el feltekerni, s 20 egyenló, kis darabra vágtam. Karácsonyfa alakba rendeztem, s a tetejét szintén meglocsoltam lekvárral, majd előmelegített, 160 fokos sütőben, alsó-felső programon 25 percig sütöttem. Az utolsó két percben kevés lenmag olajat spricceltem rá, hogy szép fényesek legyenek.