Kókuszos- narancsos-gyömbéres trüffel

DSCF3949_2_1.jpg

Karácsonyi édességgyártó üzemmódba kapcsoltam, hogy extra jó recepteket hozhassak Nektek. Egyetlen problémám van csak ezzel, hogy ugyan igyekszem az édességek nagy részét mind cukormentes kivitelben prezentálni, mégis kezdek úszógumikat növeszteni. Ez talán annak a nem elhanyagolható ténynek köszönhető, hogy egy nap háromféle sütemény is készül, és hát ki tudna ezeknek ellenállni? Cukor ide-oda, szénhidrát- és tápanyagtartalmuk azért mégiscsak van. Legutóbb már úgy döntöttem erőt veszek magamon, és inkább baráti körben "terítem" az elkészült műveimet, megkímélve magam az totális elhízástól. :D Az ünnepek alatt is szem előtt tartandó a mértékletesség fogalma. Persze nem mondom, szeretjük legalább ilyenkor elengedni magunkat, ám az év közben megkímélt emésztőrendszerünket nem muszáj egy nap alatt totálisan szétbombáznunk. Javaslom, hogy erre Ti is figyeljetek. Mindenből csak keveset, teljes bűntudat nélkül, de egy egész tepsi az már sok lehet. :)

DSCF3947_2.jpg

Hozzávalók:

  • 100 g cukor- és gluténmentes tejcsoki
  • 100 g cukor- és gluténmentes étcsoki
  • 1/2 narancs reszelt héja
  • 1 narancs leve
  • 5 dkg gyömbér
  • 70 ml kókusztejszín (Cocomas)

A narancslevet a gyömbérrel és a reszelt narancshéjjal összeforralom, és besűrítem.  A csokit vízgőz felett megolvasztom, majd hozzáöntöm a gyömbéres főzetet. 70 ml forró kókusztejszínt csurgatok hozzá, és az egészet összekeverem. Mélyhűtőbe rakom úgy 3-4 órára, majd onnan kivéve gyors mozdulatokkal kis golyókat formázok. Kakaóporba (vagy zúzott pisztáciába) hempergetem, és tálalásig hűtőbe teszem.

 

DSCF3950_2.jpg