Rizskása fügével, dióval és egy csipetnyi csokoládéval

Reggeli pehely akció. Melyik is készüljön?! Köles-, rizs-, zab-, netán hajdina- vagy árpakása? A lehetőségek tárháza, ha nem is végtelen, legalábbis nagyon izgalmasan variálható. Valamiért nekem leginkább a rizskása irányába húz a szívem, de mivel igyekszem változatosan kombinálni az étkezéseimet - leginkább azért, hogy a szervezetem minden szükséges tápanyagot megkapjon - így nem ragadok le egy választásnál, minden napra valami mással rukkolok elő, mind a magam, mind A. nagy örömére. Az ősz különös kincseket rejteget, gömbölyded kis fügék alakjában. Igazi szín- és ízvarázs. Tudom, tudom, mostanában tényleg rákattantam. Ennél már csak a sütőtök rajongásom lett nagyobb. Ígérem igyekszem sokoldalú lenni, de néha ki kell éljem a konyhai ferde hajlamaimat. Ez most épp a füge csábítása.

DSCF2829.jpg

Hozzávalók:

    • egy bögre kókusztej
    • fél bögre rizspehely
    • egy érett fügeszem
    • gluténmentes, cukormentes csokoládé
    • pár szem dió

Egy kisebb lábasba öntöm a kókusztejet, és megközelítőleg - bevallom sosem mértem még mennyit, mindig csak úgy, szemre, annyit, hogy a tej éppen ellepje - fél bögre rizspelyhet adok hozzá. Közepes lángon, kevergetve, körülbelül 3-4 perc alatt lágy, kását kapok. Tálkába töltöm az elkészült reggeli alapomat, s fügével, csokiforgáccsal és dióval teszem még ízletesebbé. Nem használok pluszban édesítőszert, mert a csokoládé édessége nekem éppen elég. Ha nagy adag boldogsághormon termelésre vágytok, nyugodtan tegyetek még hozzá némi mézet, vagy Agave szirupot, bár szerintem teljesen felesleges.

DSCF2836.jpg