Sütőtökkrémleves

Az utóbbi időben sütőtök lázban égek, s ha már nekifogok a sütésének, akkor több változatban készítem. Ebben a posztban egy melengető, krémes sütőtökkrémlevest mutatok be Nektek. Egyik imádott bloggerem, Chili&Vanilia receptjét vettem alapul, de módosítottam rajta, elkerülvén a tejszín által vélhetően, kellemetlenül megélhető tüneteket. Íme a laktózmentes verzió, ami tök finom lett!

DSCF2730.jpg

Hozzávalók (2 személyre):

  • 0,5 kg sütőtök
  • 1 kisebb alma
  • 1 vöröshagyma
  • 2 evőkanál Agave szirup
  • 6 dl zöldségalaplé
  • só, bors, chili
  • 1 dl rizstejszín
  • 2 dkg laktózmentes vaj

Feldarabolom a sütőtököt és 190C-os sütőbe tolom, úgy 45-50 percre. Amíg sül, a vajon puhára párolom a felaprított hagymát, majd ha már üveges, rákanalazok 2 evőkanál Agave szirupot, hozzáadom az almát és megkaramellizálom. Felöntöm 6 dl alaplével, majd közepes lángon puhára főzöm. Amikor megpuhult, a levesbe teszem a sült tök kikapart húsát. Botmixerrel krémesre pürésítem, és ízesítem sóval, borssal, chilivel, majd az egészet lágyítom kb. 1 dl rizstejszínnel. Pirított tökmaggal, tökmagolajjal, kevés chili szósszal tálalom.

DSCF2735.jpg