Mokkatorta

Esténként, néha szeretem teljesen kikapcsolni az agyműködésemet, és csak úgy bámulni a színesen vibráló műsorokat. Gasztro jöhet minden mennyiségben, párom nagy örömére, mert éjfélkor tálalják a leggusztusosabb falatokat. Persze, hogy mindkettőnknek csorog a nyála közben. Ilyenkor szokott kisandítani a konyhába, s bekapni egy-egy dugi kekszfalatot. A napokban egy nagyon jó kis receptre bukkantam, s gondoltam miért is ne lehetne ebből, a magam ízlése szerint, egy jó kis glutén-, és laktózmentes változatot készíteni. Másnap neki is álltam, hogy kipróbáljam, és húsz perc leforgása alatt az egészet pikk-pakk összeállítottam. Szerencsére nem kellett, még csak a sütőt sem bekapcsolnom hozzá, így ha egy gyors vendégváró finomságra vágytok, ezt a receptet nyugodtan használhatjátok.

mokkatorta.jpg

Hozzávalók:

        • 500 g gluténmentes csokis keksz
        • 2 laktózmentes habtejszín
        • 600 g laktózmentes mascarpone
        • 2 ek holland kakaópor (esetleg karob)
        • 1/4 csésze gabonakávé (vízzel készítve)
        • 1 ek instant gabonakávépor
        • vaníliakivonat
        • 100 g eritrit (az eredeti recept 20 dkg cukrot javasolt, én ezt 10 dkg eritritre váltottam, mert a laktózmentes mascarpone eleve édesebb, mint a hagyományos változat)
        • 1 csomag habfixáló

Első lépésként kézi habverővel elkezdem felverni a habtejszínt, alacsony fokozatról lassan váltva a magasabb felé. Mikor közepesre keményedett a hab, hozzáadom a habfixálót, és az eritritet. Ne izguljunk, sosem kapunk laktózmentes habtejszínből olyan szép, fényes, kemény habot, mint, amit előtte megszoktunk, de nem is baj, hisz ehhez a recepthez nincs is rá szükségünk. Ha kellően megkeményedett a hab hozzákanalazom a mascarponét, és a többi hozzávalóval együtt elvegyítem. Óvatosan keverem, nem szeretném teljesen összetörni a tejszínt. Ha a krémmel megvagyok, elkezdem a torta összeállítását. Előveszek egy kapcsos tortaformát, és aljára helyezek annyi kekszet, amennyi befedi, majd egy adag krémet kanalazok, s szépen elterítem. Ezt a műveletet még kétszer ismétlem úgy, hogy a torta tetejére utolsóként szépen elsimított krém kerüljön. Tetejét kakaóporral szóróm, és egy éjszakát hűtőben pihentetem. Másnap alig várom, hogy egy szeletet habzsoljak belőle. Szerintem gyönyörű szép, és lehet elfogult vagyok.