Amerikai palacsinta

Amerikai palacsinta minden mentesen. Almával, gluténmentes zabpehely liszt, és útifűmaghéj őrlemény hozzáadásával. Na nem a szépségéért szeretjük, mert hát, a valaha készített legcsúnyább desszert kategória abszolút győztese. De ez senkit ne tévesszen meg, ízében, és állagában hozza az elvárt reményeket.
Nem véletlen a recept választás, ugyanis ma hajnalban Amerikába utazom. Bizony. Nagyon izgulok. Bevallom soha nem vágytam különösképpen Amerikába, valahogy olyan távol (s nem csak a tengeri mérföldeknek köszönhetően) állt tőlem. Aztán egyszer csak nyár elején, magától megjelent a lehetőség, s olyan örömteli hullámot indított el, mely teljesen magával ragadott. Egészen augusztusig nem igazán vettem részt a szervezésben, ugyanis voltak olyanok a csapatban, akik már rutinos Amerika látogatóknak számítanak, három héttel ezelőtt azonban mégiscsak bevonódtam, s valahogy azt hiszem ez időtájt esett le valójában, mekkora élményben is lesz részünk. New York-tól San Francisco-ig, keresztül-kasul bejárjuk az új-világot; egy böhöm nagy lakóautó bérlésével teljesen függetlenítettük magunkat, így lehetőségünkben áll szegletről szegletig végigjárni az államokat. Utunkról egy gasztro útinaplóban majd részletesen beszámolok, melyben az élmények taglalása mellett a mentes étkezés külhoni lehetőségeiről is tájékoztatok. Szeljük végig együtt, mentesen Amerikát! Jöttem, láttam, faltam. Hamarosan.

FullSizeRender15.jpg

Hozzávalók:

  • 10 dkg gluténmentes zabpehely liszt
  • 1 közepes alma pucolva, reszelve
  • 1 evőkanál méz
  • 1 kiskanál útifűmaghéj
  • 1,5 dl víz
  • kókuszzsír a sütéshez

Elkeverem a hozzávalókat egy edényben, és hagyom 5 percet pihenni, míg az útifűmaghéj megduzzad. Kókuszzsírral kenem ki a palacsintasütőt, és így halmozom a korongokat, kicsit elsimítva a tetejüket. Közepes lángon sütöm, ügyelve, hogy a megfordításnál ne hulljon atomjaira. Ne is várjátok, hogy szép kerek, puffancs kis palacsintákat kaptok, mert nekem sokadszori próbálkozásra sem sikerült. Ő a ronda, de finom névre keresztelt, s ennek megfelelően hozza is a szintet. Ebből a mennyiségből úgy hozzávetőlegesen 10-12 db palacsintát kapunk, sütési mérettől függően. Jelen esetben erdei gyümölcs mixből készült öntettel tálaltam, de lekvárral, kakaóporral, karobbal, olvasztott csokoládéval, fagylalttal, sodóval is remekül passzol.

FullSizeRender32.jpg