Thai kókuszos-mangós ragacsos rizs

Soha nem készítettem még, szembejött egy kép az Instagramon és beleszerettem. Gondoltam muszáj nekem is kipróbálnom, hiszen a diéta szerint reggelire például éppen megehetem. Ez az egy jó ebben a diétázósdiban, hogy a reggelik lettek a kedvenc étkezéseim.  Édes, friss mangó, ragadós ragacsos rizs, és egy csodálatos kókuszos öntet, más nem is kell a boldogsághoz. A ragacsos rizs vagy „sticky rice” egy keményítőben kimagaslóan gazdag rizsféle, a ragacsosságát is ennek köszönheti, igen kedvelt ázsiai alapanyag. Ázsiában nem épp a mentesség céljából fogyasztják, de akaratukon kívül, szerencsére egy csodálatosan könnyű, kellően édes, glutén- és laktózmentes desszertet sikerült megalkotniuk. Hagyományosan sárga mangóból készül, amit Ataúlfo mangónak hívnak. Az Ataúlfo édesebb, ízesebb, puhább és kevésbé szálas, mint a legáltalánosabban elérhető vörös vagy zöld mangó, amelyek itthon kaphatók. Mivel nagyon nehéz hozzájutni így sajnos nekem maradt a hagyományos verzió, de ne csüggedjetek, mert ugyan a másik sokkal édesebb, egy kevés rizsszirup ilyen esetekben csodákat művel. Az egyik dolog, amit fontos szem előtt tartani, hogy a ragacsos rizst  gőzölés előtt mindenképpen szobahőmérsékletű vízben kell áztatni legalább 1 órán át (vagy egészen egy éjszakára). A recepthez szükséges rizsfajtát érdemes ázsiai boltokban beszerezni, ezzel érhetjük el a legautentikusabb hatást. A SheSimmers oldalán van egy nagyszerű útmutató, hogyan készíthetjük el a legtökéletesebben, én is ez alapján álltam neki.