Vegán vöröslencse-krémleves

Húsmentes, vegán fogás, glutén-, és laktózmentes. Mivel az előzőleg bemutatott vöröslencsés egytál receptjéhez megbontottam a csomagot, így gondoltam a maradék száraz alapanyagot is végül felhasználom. Ez a vöröslencsés krémleves sem bonyolultabb a többi mixelős társánál, úgyhogy cirka fél órán belül egy tál gőzölgő, lélekmelengető ebéddel kecsegtet. 

35C2DC0B_6B99_4D6F_A3A9_75D14C99F869.jpeg

Hozzávalók:

  • 2 csésze zöldségalaplé (kb 5 dl)
  • 250 gramm vöröslencse
  • 1 - 2 teáskanál olívaolaj
  • 1 kockára vágott vörös-, vagy lilahagyma
  • 1 apróra vágott fokhagyma
  • chili pehely (ízlés szerint)
  • 1 kk őrölt római kömény
  • 1 teáskanál füstölt paprika
  • 1 teáskanál őrölt gyömbér
  • 1/2 teáskanál mustár
  •   tengeri só / fekete bors ízlés szerint

 

Elkészítés:

  1. Megmosom a vöröslencsét; egy szűrőbe szedem és alaposan leöblítem.
  2. Kevés kókuszolajon elkezdem párolni a hagymát, majd hozzáadom az apróra szelt fokhagymát is. Lehúzom az edényt a tűzről, és a füstölt paprikát feloldom a zsiradékon. Visszatolom.
  3. Az  előkészített lencsét az alapra öntöm,  hozzáadok 2 csésze zöldségalaplevet.
  4. Jöhet az ízesítés, só, bors, fűszerek. (A mértékek csak irányadóak, bátran kísérletezzünk kedvünk és ízlésünk szerint.)
  5. Körülbelül 20 percig főzöm, a lencse hamar puhul, nem kell neki több. 
  6. Fogok egy botmixert és az egészet lepürésítem.
  7. Gluténmentes, magos pirított kenyérszeletekkel kínáltam, szórhatjuk petrezselyemmel, akár korianderrel ha éppen az van otthon.