Újévi lencsefőzelèk lisztmentesen

A szilvesztert a Szekszárdi borvidèken töltöttük kettesben. Fantasztikusan sikerült. Imádom ezt a tàjegysèget és biztosan visszajövünk. Lévén csak egy kis teakonyha állt rendelkezésre az apartmanban, amit bèreltünk, így kicsit aggódtam, hogyan oldom majd meg az újévi lencsefőzelèk kérdését, de ràjöttem közös kreativitàsunk határtalan, így nem jelentett problémát. Abból főztünk ami rendelkezésünkre állt, így került bele citromlé helyett balzsamecet, a pirospaprika helyett sűrített paradicsom, és maradt el a lisztes sűrítès. És tudjátok mit? Olyan finom lett, hogy mostantól csak így készítem.

Boldog Új Évet Nektek!

F1C06940_4AA4_41E4_831E_8032F4B1CAE2.jpeg

Hozzávalók:

    • 2 evőkanàl sűrű, fehér balzsamecet
    • 0,5 kg lencse
    • 1 nagy db vöröshagyma
    • 2 gerezd fokhagyma
    • 3 ek kókuszolaj
    • 3 teáskanál paradicsom sűrìtmény
    • 2 ek só
    • bors ízlés szerint
    • fehér bors ízlés szerint
    • 4 db babérlevél
    • 150 g laktózmentes tejföl
    • 2 teáskanál mustár
    • 8 dl víz

Elkészítés:

  1. A lencsét előre beáztattam úgy 5 óra hosszàra.
  2. A vöröshagymát apróra vágtam, sóztam, és kevés olajon megdinszteltem. Amikor elkezdett összeesni, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, és pár percig pirítottam.
  3. Amikor már illatozott a fokhagyma, hozzàadtam a sűrített paradicsomot és mustárt, kevertem rajta párat, majd felöntöttem a lencsével.
  4. Nem a dupla annyi víz elvét követtem, mert az volt a célom, hogy minél sűrűbb legyen a liszt hiányában. Fekete és fehér borssal, illetve babérlevéllel ízesítettem. Felforraltam, majd lefedve lassú tűzön főztem. Közben időnként ránéztem, van-e még rajta víz, és ellenőriztem, hogy elég puha -e. Ha még kicsit kemény, de a vizét már elfőtte, pótoljuk. A lényeg, hogy a végére jó sűrűre főjön, ezzel az eljárással gyakorlatilag önmagát sűríti.
  5. Mikor a lencse kellően besűrűsödött megsóztam, és hozzáadtam a tejföl, valamint két evőkanàlnyi sűrű, fehér balzsamecetet. Egy kisebb tálba mertem 1,5 szedőkanàlnyi mennyiséget és botmixerrel pürèsìtettem. Visszaöntöttem a főzelékhez, egyet rottyantottam rajta és el is készültem vele. Sült virslivel tàlaltam.