Cukkini brownie bodzás mascarpone krémmel

 

dscf2379_2.jpg

A világ egyik legegyszerűbb sütije. Mondhatnám, hogy bögrés, mert az is, de browniet nem illetünk holmi egyszerűsített jelzővel. A brownie ennél sokkal több. Egy falat tiszta boldogság, így kijár neki a kellő tisztelet. Ezt a receptet többek között azért is kedvelem, mert nem egy hagyományos csokoládés brownieról van szó, hanem egy olyanról, aminek tésztájába cukkinit csempészünk. Nagy megrökönyödést váltott ki anno, mikor betört a gasztotudatba, hiszen nem is kevés zöldség kerül bele, de már akkoriban sem értettem a nagy ellenkezést, hiszen ha csak a répatorta jut eszembe, abba is bőven reszelünk nyersanyagot. Mindegy is. Azóta elült a vihar, és a cukkini brownie, csakúgy mint a cukkinis zabkása, belopta magát a köztudatba, és a gourmanok szívébe.

Mivel szülinapot ültünk a hétvégén, úgy gondoltam, az alapot még meg kell spékelnem valamivel, ami enyhíti a brownie töménységét, s mivel a hűtőben még van egy jó nagy adag bodzaszirup, amit korábban készítettem, így egy bodzás mascarponekrémet kevertem ki. A. el volt ájulva tőle, anyukám szerint túl kakaós lett, a hugom pedig duplázott, s mivel nálunk ő a kritikus tényező, így sikerét arra alapoztam, ahogy fulladásig tömte magát vele. Összességében tökéletesen elégedett vagyok.

img_8859.JPG

Brownie hozzávalók:

  • 2 közepes méretű cukkini lereszelve (kb. 2 bögre)
  • 1 + 1/4 bögre zöldbanán liszt
  • 3/4 bögre gluténmentes lisztkeverék (Spar free from termék)
  • 1/2 bögre dermerara cukor
  • 1/4 bögre negyedannyi édesítő
  • 1/2 bögre olaj
  • 1/2 bögre cukrozatlan kakaópor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 kiskanál szódabikarbóna / sütőpor
  • 1/2 bögre csokichips vagy összetört étcsokoládé
  • 1 csipet só

Bodzás mascarponekrém:

Elkészítés:

  1. A hámozatlan cukkinit egy sajtreszelővel lereszelem. (Minél zsengébb cukkinit használunk, annál jobb. Ha a cukkini héja túl vastag, akkor hámozzuk meg és kaparjuk ki a magját.)
  2. Eőmelegítem a sütőt 175 fokra.
  3. A liszteket, a többi hozzávalóval egy keverőtálba mérem, majd hozzáadom az enyhén kinyomkodott cukkinit, és egy fakanál segítségével elvegyítem. Utoljára a feldarabot csokoládét keverem hozzá.
  4. Kivajazok és enyhén kilisztezek egy kisebb méretű tepsit, majd a masszát egy szilikon spatula segítségével elegyengetem.
  5. A brownie-t körülbelül 45 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy a közepe kellően megszilárdult -e, de arra azért ügyelek, hogy szaftos maradjon, és ne száradjon ki. Az, hogy valami krémesen lágy, nem jelenti, hogy sületlen.
  6. A szirupot és a mascarponét egy habverővel krémesre keverem, s tálalásig hűtőben pihentetem.

Ha tetszett a recept, kövessétek Ripiszkét az Instagramon is, vagy ide kattintva a facebookon, újabb érdekes és inspiráló ötletekért.

image1.jpeg